Test: Kia pro cee'd 1,0 T-GDI LX Champion ISG DALK

Auto 09. mar 201614:45 > 11. mar 2016 15:37
Alden Hadžagić

Od prošle jeseni, odnosno od sajma automobila u Frankfurtu, Kia nudi 1,0 litreni turbo benzinski motor u cee'd gami modela. Na testu smo imali automobil sa jačom verzijom malog turbaša koji na prednji par točkova šalje 120 KS.

Downsizing za ekološki osviještene države…

Prvi su utisci odlični – snaga se razvija linearno uz razumnu potrošnju goriva pri smirenom načinu vožnje. Bogat paket opreme podigao je cijenu na 39,490 KM što i nije baš jak adut za potencijalne kupce…

Pred velikim broje akreditiranih novinara Kija je na prošlom sajmu automobila u Frankfurtu predstavila blago redizajniranu cee'd gamu modela.

Uz standardno ”peglanje” linija karoserije poboljšane su pogonske grupe te još mnoštvo detalja koji prave značajan odmak od sada već stare verzije.

Obzirom da je o modelu cee'd već sve rečeno ja ću se posvetiti onom bitnom – novom turbo benzinskom motoru.

Korejci odavno prate sve svjetske trendove u auto industriji pa nikoga ne treba čuditi zašto je Kia vrlo brzo dala adekvatan odgovor Fordu, Opelu, VW-u i grupaciji PSA. Na globalno prisutni downsizing u oblasti reducirane radne zapremine motora korejski su inženjeri pripremili više nego zanimljiv odgovor u vidu 1,0 litrenog benzinca koji uz pomoć turbo punjača dolazi sa dva nivo snage- 100 i 120 KS. Zanimljivo je kako obje verzije punu snagu razvijaju pri istom broju obrtaja radilice motora, 6,000 obr/min, te da je vrijednost maksimalnog obrtnog momenta od 172 Nm u rasponu 1,500 – 4000 apsolutno ista. Razlika je u nijansama, odnosno u ubrzanju i maksimalnoj brzini koja je kod našeg testnog automobila bila punih 190 km/h, dok skromnija verzija može dosegnuti 5 km/h manje.

Alden Hadžagić

Podizanjem prednje haube ugledao sam neobično mali agregat koji je usprkos skromnim dimenzijama, odnosno zapremini, vrlo dinamičan. Već se prilikom prvog puštanja kvačila osjeti snaga od najnižih obrtaja kratke radilice motora. Iako na papiru piše da se iz stanja mirovanja do 100 km/h stigne za 11,1 sekunda osjećaj je znatno bolji. Onako ”od oka” mnogi bi procijenili da se isti zadatak savlada za barem 2 sekunda manje. Zahvaljujući izvrsnom manuelnom mjenjaču sa šest stepeni prenosa međuubrzanja su još upečatljivija. Teško se mogu sjetiti kada smo vozili elastičniji motor. Ubrzanja su odlična bez obzira u kojem se stepenu prenosa mjenjač trenutno nalazi. Dovoljno je samo odlučnije pritisnuti desnu pedalu…Iako se radi o relativno malom motoru moram priznati da vozač nije lišen gotovo sportskog ugođaja. Za trocilindraše karakteristični frktavi zvuk s povećanjem obrtaja polako prerasta u sportski.

Alden Hadžagić

Dokaz za to je okretanje glava prolaznika kada bi elegantnu kazaljku obrtomjera primakao oznaći gdje počinje crveno područje (6,500 obr/min). Iz početka sam bio opijen zvukom i performansama motora pa sam zanemario praćenje potrošnje goriva. No, došao je red i na to. Precizni putni računar pokazivao je realne podatke – za vrijeme tečnog, porodičnog, načina vožnje na regionalnim smo cestama dionicu od 100 km mogli savladati sa 5,2 litara. Ista distanca na autoputu iz rezervoara isprazni dva litra benzina više. Najveću smo potrošnju izmjerili u gradskim gužvama gdje ni vješti vozači ne mogu proći sa manje od 8,5 litara. Moram reći da se u sportskom režimu bez ikakvih problema može ostvariti prosječna potrošnja od 9,5 litara pa i više. Sve u svemu potrošnju trebamo ocijeniti kao realnu iako nije na nivou dizelaša sličnih performansi. U normalnom svijetu referentna emisija štetnog CO2 u atmosferu od 115 g/km postignuta je pomoću ”start-stop” sistema i pametno postavljenih prenosnih odnosa u mjenjaču. Šta to znači u Bosni i Hercegovini, državi gdje se ekološki podobni automobili svrstavaju u isti rang sa kancerogenim s kraja 70. godina prošlog vijeka?. Ništa! U principu ako neko želi biti ekološki osviješten bit će kažnjen… ”Mudro” nema šta, pogotovo sa stajališta građana maksimalno zagađenih gradskih sredina. Tako će valjda biti do tada dok na pozicijama koje utječu na donošenje krucijalnih odluka sjede apsolutne neznalice uhljebljene po rodbinskim ili, još gore, stranačkim vezama. Frontman grupe Azra Đoni Štulić rekao bi: ”kamo dalje rođače?”. Nigdje, jer dok se svi ”ugrade” bit će kasno za većinu nas…Dakle, kupovina ekološki podobnih automobila kod nas nema nikakve ekonomske opravdanosti pa samim tim ni smisla.

Alden Hadžagić

Prilikom redizajna cee'd-a radilo se i na ovjesu. Čak i prilikom agresivne vožnje atraktivni korejski kompakt čvrsto drži podlogu. Jedino se prilikom prelaska preko izraženijih poprečnih oštećenja osjete malo jači udari i to je to. Električni servo volana dolazi sa 3 programa rada (comfort, normal i sport) koji, svaki na svoj način, doprinosi dobrom osjećaju u rukama. Zbog dobrog balansa otpora okretanja ja sam većinu testa proveo sa aktiviranim ”normal” načinom rada. Gneralno gledajući vozač će u večini slučajeva uživati u vožnji iako to nije primarni cilj ovakvih automobila. Rad kočionog sistema dobro je podešen što znači da se na srednjoj pedali uvijek ima pravi osjećaj. Sve skupa ”set-up” automobila je za svaku pohvalu…

Karoserija sa samo jednim parom vrata, kao što je kod pro cee'd-a, izgleda veoma atraktivno ali tokom česte upotrebe nije baš praktična. Velika, da ne kažemo ogromna, vrata onemogućavaju parkiranje na uskim mjestima jer nema dovoljno prostora za njihovo otvaranje. Ulazak i izlazak iz ugodnog putničkog prostora je otežan, pogotovo onima koji se voze na zadnjoj klupi. Srećom inženjeri su predvidjeli praktični mehanizam za lakše potezanje pojasa za prednja sjedišta kao i dobar ”easy entry” sistem za preklapanje prednjih naslona i pomicanje sjedišta. To donekle ublažava nedostatak zadnjeg para vrata. U nedostatke moram uvrstiti i lošu vidljivost prema nazad. To je karakteristično za sve automobile slične koncepcije pa ni pro cee'd nije izuzetak. Ko je spreman odreći se praktičnosti na račun ljepote neće se buniti dok će se oni drugi odlučiti za model bez oznake pro odnosno za cee'd koji ima par vrata više.

Unutrašnjost je izvedena po svim najnovijim standardima. Uz lijep dizajn dolaze vrlo kvalitetni materijali i uzorna finalna obrada. Kao šlag na tortu dolazi veoma bogata akustična izolacija…Ne mogu ne primjetiti kako se Kia opasno približila premium automobilima i to u svakom pogledu. Da se radi o kvalitetnom automobili potvrđuje i fabrička garancija od punih 7 godina koja se može prenositi na svakog novog vlasnika do isteka. Neki će reći da je mana tako duge garancije obavezan odlazak u ovlašteni, ne baš jeftini, servis. Njima pak treba reći da se više niti jedan novi automobil, bez obzira da li je u garanciji ili ne, ne može održavati u privatnim garažama…

Alden Hadžagić

Sa najnovijim pomlađivanjem cee'd game modela Kia je napravila odličan posao. Uostalom, model cee'd je najprodavaniji automobil u susjednoj Hrvatskoj kojeg kupuju fizička lica. Cijena baznog benzinskog modela sa 1,4 litrenim motorom sa 100 KS do registracije iznosi 26,190 KM. Naš testni automobil sa pretjerano dugom i bespotrebno kompliciranom oznakom može se dobiti u zamjenu za popriličnih 39,490 KM što na najbolji način oslikava o kakvoj se savremenoj tehnologiji radi. Na žalost, za većinu naših kupaca to je ipak previše. Ne kažemo da testni pro cee'd ne vrijedi tog novca ali zbog trenutnog stanja na tržištu mislimo da će se većina racionalnih kupaca ipak odlučiti za neku jeftiniju opciju kao što je 1,4 litreni 90 KS snažni dizel pored kojeg je istaknuta cijena 32,790 KM…

Tehnički podaci:

Kia pro cee'd 1,0 T-GDI LX Champion ISG DALK* dužina: 4.310mm, širina: 1.780 mm, visina: 1.430 mm, međuosovinski razmak: 2.650 mm*

Motor: 3 cilindra, 998 ccm, maksimalna snaga 120 KS pri 6.000, maksimalni obrtni moment 172 Nm u rasponu 1.500-4.000 obr/min, * mjenjač: manuelni sa 6 stepeni prenosa* pogon na prednje točkove* prtljažnik: 1,225 l sa oborenom zadnjom klupom* prosječna potrošnja na testu 7,7 l* ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,1 s* maksimalna brzina: 190 km/h*

cijene testnog modela sa dodatnom opremom: 39,490 KM *

cijena osnovnog modela 26,190 KM*

Drugo mišljenje

Kia mi se više sviđa od Hyundaija. Kia nudi atraktivniji automobil nego što je to i30, s dužom garancijom za 2 godine. Udoban je i lijep, ai dovoljno atraktivan. Sjedala su po mom ukusu, ne zamaraju vas ni poslije 10 sati vožnje. Megane IV i nova Opel Astra jesu bolji automobili, ali Kia košta manje, a nudi dužu garanciju. Ako vam sportske osobine kod automobile nisu primarne, onda ovaj automobil može biti itekako dobar izbor.

Dizel motor je bolji izbor za ovaj automobil. Kia je i auto za uživanje u vožnji, a za takav automobil se uvijek isplati dati novac.Preglednost je loša, morat ćete se navikavati, jer uparkiravanje s ovim automobilom nije nimalo jednostavno.

Imidž joj je iz godine u godinu znatno bolji, a zato cijene niisu više baš svakom po ukusu. Kia više nije jeftina, posebice ako preskočite modele sa bazičnim paketom opreme.

Za volanom Kije, biće oduševljeni i prosječni vozači, jer su naredbe mekane, a parkiranje lako, jer je servo asistencija snažna, po ukusu nježnijeg spola. Kočenje je lako dozirati, ovjes dobro podnosi i lošije puteve, a kada pretjerate s gasom, nos prilično mirno bježi.

Ipak, Kia ne nudi kvalitetu Toyote, ali se cjenovno gotovo izjednačila s njom.

Prijenos snage na podlogu je znatno unaprijeđen, ali zaostaje za Golfom VII i Meganom IV. Prilikom redizajna cee'd-a radilo se i na ovjesu. Čak i prilikom agresivne vožnje atraktivni korejski kompakt čvrsto drži podlogu. Iako su opruge i amortizeri podešeni nešto tvrđe vožnja nije neudobna.

Mjenjač je vrlo dobar, prijenosni odnosi su dobro proračunati, ali prebacivanje brzina ne teče brzo (kao kod Honde Civic i Mazde 3) kada riješite da automobil vozite sportski, na granici mogućnosti. Na autocesti relativno lako održava putne brzine od oko 170-180 km/h. Motor ima snage da održava spomenutu brzinu, ali buka je tada mnogo veća nego u jednom Aurisu ili Meganu IV. Sa još uvijek povoljnom cijenom, neće morati tražiti kupce povećalom, a prodavači Kijinih automobila neće više morati uvjeravati vozače da im nude jedan kvalitetno izrađen automobil, jer je to vidljivo i svakom laiku.

Alden Hadžagić

Vrline:
Snažan, elastičan i uglađen motor
Odličan manuelni mjenjač
Držanje ceste u graničnim područjima
Rad upravljačkog i kočionog sistema
Atraktivan dizajn karoserije

Mane:
Velika potrošnja benzina tokom agresivnijeg načina vožnje
Nepraktična karoserija s troja vrata
Loša vidljivost prema nazad
Za naš standard visoka cijena

OCJENE (od 1 do 5)

Dizajn 5,0
Sigurnost 4,5
Motor i mjenjač 4,5
Performanse 4,5
Potrošnja 3,5
Cijena i jamstvo 4,5
Udobnost 4,5
Ponašanje na cesti 4,0
Kvaliteta i pouzdanost 4,0
Ponuda prostora 3,5
Prosečna ocena 3,9