Pitanja koja će vam biti postavljena na razgovoru za posao

Promo

Ukoliko ste u potrazi za poslom, vjerovatno ste primjetili da se pojavljuje sve više radnih pozicija za mjesto operatera u korisničkom centru. Ova vrsta posla može biti izuzetno inspirativna i izazovna i može vas pripremiti za neke daleko izazovnije i više pozicije.

Budući da je ovaj posao veoma specifičan, može se očekivati i da razgovor za tu poziciju bude nekonvencionalan i da sadrži neka pitanja koja vam možda ne bi postavili na razgovorima druge vrste.

To ne bi trebalo da vas brine, ukoliko ste dovoljno snalažljivi i imate razvijenu logiku i reflekse. Ipak, kako bismo vam pomogli, pripremili smo nekoliko čestih pitanja koja možete očekivati i potencijalnih odgovora na njih.

Kako je izgledao vaš najveći uspjeh?

U različitim centrima za korisničku podršku uspjeh se definiše na različite načine. Međutim, ono što je svuda zajedničko jeste to da ljudi vole sami da postavljaju svoje definicije uspjeha.

Ono što se iz ovog pitanja, odnosno iz odgovora na njega može ustanoviti jeste da li kandidat za posao uspjeh definiše kao lični ili kao timski. Nekada će to biti presudno za odluku da li će dobiti posao, a nekada i za to u koji sektor će biti raspoređen, jer postoje centri u kojima se individualnost cijeni i gdje je usmjerenost na rezultate iznad potreba tima.

Da li biste bili voljni da nas upoznate sa bivšim poslodavcem?

Većina kandidata će odbiti da upozna potencijalnog poslodavca sa trenutnim direktorom, jer će se tako saznati da je u potrazi za novim radnim mjestom. Ipak, odgovor na pitanje može otkriti mnogo.

Ukoliko se pokaže da je osoba voljna da obezbijedi podatke za uspostavljanje kontakta s pretpostavljenima iz prethodne firme, ovaj postupak biće potvrda vjerodostojnosti svega što je napisano u biografiji i značiće da poslodavac nema razloga za strah. Međutim, ukoliko kandidat to odbije, moguće je da nešto krije, a to svakako nije dobar znak.

Šta je bio vaš najveći neuspjeh i kako ste se oporavili?

Odgovor na ovo pitanje govori više nego priča o uspjehu.

Ukoliko neko slobodno govori o greškama i problemima sa kojima se suočava, a pritom otkriva i na koji način se bori sa tim i šta radi da to riješi, to mnogo kazuje o njegovoj otvorenosti za usavršavanje i unapređenje. Iz priče o tome šta je kandidat preduzeo kako bi se oporavio od neuspjeha možete procijeniti koliko je sistematičan i na koji način razmišlja.

Tehnika vođenja klijenta kroz razgovor

Ukoliko se ne prijavljujete za posao, već ste vi s druge strane stola, u potrazi za osobom sa iskustvom, važno je da ispitate koliko kandidat poznaje konkretan posao i način na koji se razgovori sprovode.

Zamolite ga da zajednički odglumite jedan razgovor u kome ćete vi biti nezadovoljni korisnik, a on će morati da riješi situaciju korak po korak. Usput mu postavljajte potpitanja i tražite da vam objasni svaki segment procesa, pritom prateći njegovo raspoloženje, ton glasa i način komunikacije.

Ne postavljajte previše teške zadatke, jer je samim tim što je došao na intervju za posao kandidat već izložen stresu, pa ne možete očekivati vrhunske rezultate. U ovoj fazi, važno je ispitati tehničku potkovanost.

U zavisnosti od posla koji je u pitanju, odnosno od radnog mjesta koje se popunjava, razgovori se mogu umnogome razlikovati. Nekada će biti neophodno testiranje vještina, a nekada će biti dovoljan i utisak kako bi se ustanovilo da li je osoba dovoljno kvalitetna i stabilna kako bi joj se povjerio određeni zadatak.

Da biste mogli to da prepoznate, neophodno je da znate da vodite ove razgovore i da imate teorijsku potkovanost jednog HR menadžera. Ako mislite da ste dorasli toj poziciji, upišite menadžment u ljudskim resursima i nakon što sami obavite razgovor za posao s poslodavcem i zaposlite se, počnite da obavljate intervjue sa potencijalnim zaposlenima u vašoj novoj firmi.

Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez dozvole. N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.