Coca-Cola cilja na tržište pića s dodacima kanabisa

Ekonomija 18. sep 201810:21 > 10:27
REUTERS/Benoit Tessier

Coca-Cola pozorno prati brzorastuće tržište pića s dodacima kanabisa kako bi pronašla mogući ulaz na to tržište na kojemu je već dosta proizvođača pića i tako dodatno proširila svoje poslovanje izvan proizvodnje bezalkoholnih pića.

Coca-Cola je u priopćenju objavljenom u ponedjeljak, a reagirajući na izvješće BNN Bloomberga, najavila mogućnost pregovora s kanadskom tvrtkom Aurora Cannabis radi razvitka pića na bazi kanabidiola (CBD), sastojka kanabisa koji nije psihoaktivan.

Tako bi se ta tvrtka mogla pridružiti utrci velikih proizvođača alkohola i cigareta u testiranju tržište kanabisa, kako bi pronašla partnere prije 17. listopada kada u Kanadi postaje legalna rekreativna konzumacija kanabisa.

Coke i Aurora, su u odvojenim izjavama izrazili zainteresiranost za napitke na bazi kanabidiola, ali nisu htjeli komentirati nikakve detalje ili dogovore. CBD pića ciljala bi na olakšanje upala, bolova i grčeva, navodi se u izvješću BNN-a.

Proizvodi na bazi CBD-a vjerojatno bi bili drugačiji od onih proizvedenih od strane proizvođača alkohola, čija bi pića vjerojatno bila na bazi tetrahidrokanbidiola (THC), glavne psihoaktivne kemikalije u marihuani. Proizvođači piva Constellation Brands, Molson Coors i Heineken su već prisutni na tržištu proizvoda s dodacima kanabisa. Primjerice, Heinekenovo craft pivo Lagunitas nedavno je na tržište izbacilo Hi-Fi Hops, pjenušavo piće s okusom piva na bazi THC-a i CBD-a.

Kanada je prvo veliko gospodarstvo koje je legaliziralo rekreativnu konzumaciju kanabisa. Nekoliko američkih država legaliziralo je kanabis, no i dalje je konzumacija protiv federalnog zakona. Prodaja na američkom legalnim tržištima trebala bi do 2020. godine dosegnuti 16 milijardi dolara, što je gotovo trostruko više od 5,4 milijardi dolara u 2015. godini, tvrde u tvrtki za istraživanje tržišta Euromonitor International. a Constellation tvrdi kako bi globalno tržište kanabisa u idućih 15 godina moglo dosegnuti vrijednost od 200 milijardi dolara.

„Uz mnoge druge u industriji pića, pozorno pratimo rast CBD-a, sastojka koji nije psihoaktivan, kao dodatka u funkcionalnim wellness napitcima diljem svijeta“, navodi u priopćenju Coca-Cola. Kanabidiol je jedan od stotinu molekula pronađenih u biljkama kanabisa i sadrži manje od 0,1 posto THC-a, pa tako ne uzrokuje omamljenost.

Na nekim tržištima već postoje pića na bazi CBD-a, a proizvode ih robne marke kao što su Dirty Lemon, Spring i Kickback. Ulazak na to tržište bio bi novi iskorak Coca-Cole iz njezinog osnovnog tržišta. Nedavno je ta kompanija objavila da će za 5,1 milijardu dolara kupiti drugi po veličini svjetski lanac prodavaonica kave Costa.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.