19. novembar: Svjetski dan ženskog poduzetništva

Ekonomija 18. nov 201518:35 > 18:43
N1

Na Svjetski dan poduzetnica koji se obilježava 19. novembra širom svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, poduzetnice hrvatskog Ženskog poduzetničkog centra žele jasno poručiti da su i dalje tu, iako samozatajne i marljive, u sjeni i često zaboravljene, uvijek spremne na odricanje i težak rad, željne pokazati svoju ustrajnost u svim tržišnim uvjetima.

Na jednu ženu u hrvatskom poduzetništvu 2010. dolazilo je 2,6 muškaraca. Danas na jednu ženu dolazi 1,9 muškaraca u domaćem poduzetništvu što dovoljno govori o porastu ženskog poduzetništva posebice na principima samozapošljavanja. Danas je, prema podacima Eurostata, 11 posto svih zaposlenih žena u Hrvatskoj u vlastitom poduzetništvu. No ističe se da, iako poduzetnice u Hrvatskoj i dalje ostvaruju zavidan udio u BDP-u, nemaju dovoljno pažnje državnih institucija.

U Bosni i Hercegovini je žensko poduzetništvo još uvijek nedovoljno zastupljeno. Prema podacima Zavoda za statistiku BiH od ukupnog broja žena u BiH 50,6 posto čak je nezaposleno. Broj nezaposlenih se rapidno povećava.

Na osnovu rezultata Studije o poduzetništvu žena u Srbiji , 22 posto poduzetnica zapošljava do 10 ljudi, dok se samo 4 posto njih može pohvaliti da su vlasnice ili da upravljaju većim preduzećem.

U ostalim biznis vijetima za 18.novembar 2015. godine izdvajamo:

– zašto i kako srpske zaštitne mjere za uvoz mlijeka i svinjetine iz EU predstavljaju problem Europskoj komisiji;

– kako funkcionira liberalizirano tržište struje, kao i značaj formiranja berze SEPEX;

– traže se najbolja rješenja za namjensku industriju u BiH i Srbiji. Izvoz naoružanja i vojne opreme mogao bi se skratiti na mjesec dana;

– analiziramo današnje trgovanje naftom;

– Todorić ojačao Mercator.