Hoće li hrvatska obala ući u crveno i što to znači za turizam?

Ekonomija 25. aug 202122:18 0 komentara
Davor Javorovic/PIXSELL

Nakon pet tjedana u narančastom, zbog velikog broja novozaraženih, dijelovi hrvatske obale sutra bi na karti koju ECDC redovno objavljuje mogli završiti u crvenom. Prošle godine pocrvenjeli su već 15. kolovoza nakon čega su otkazane gotovo sve rezervacije, a turisti, koji su već bili u zemlji, u kolonama su pobjegli iz Hrvatske. Hoće li tako biti i ove sezone?

Čak 190 novozaraženih u Splitsko-dalmatinskoj županiji znak je za uzbunu u KBC-u koji se cijelo ljeto pripremao za novi val. Umjesto cijelih Križina, pripremljeni su posebni covid odjeli, koji će biti odijeljeni od ostatka bolnice.

Julije Meštrović, ravnatelj KBC-a Split, ističe da je sve po planu: “Trebalo je za sve to puno i rada i vremena i novaca, ali evo, u tome smo uspjeli i organizirali smo timove. To je najvažnije. Naše posade, koje rade s covid bolesnicima, već su obučene i uigrane.”

Zabrinutost raste

Osim zdravstvenih djelatnika porast novozaraženih posebno zabrinjava i turističke djelatnike jer gotovo sigurno znači promjenu boje na ECDC-ovoj listi. Posebno su zabrinuti u turističkim agencijama koje za razliku od ostalih posao započinje tek kada završi sezona.

Siniša Viđak, vlasnik turističke agencije, kaže: “Nama je dobra sezona ujedno i proljeće. Ona je malo duža, nije tako zbijena, kao jesen. To su nam dvije glavne sezone, dvije glavne sezone koje nam taj nesretni covid uporno ruši.”

Ugostitelji su pak, ove sezone, uspjeli nešto zaraditi, ali voljeli bi, kažu, odraditi i rujan po kojem se, prije korone, ocjenjivala uspješnost cijelog ljeta.

Jelena Tabak iz Nacionalne udruge ugostitelja ističe: “Tako da bi nam definitivno, što se obale tiče, značilo jako puno da se odradi, a što se tiče kontinenta, koji je cijelo vrijeme u zelenom, to je onaj prvi mjesec kad se ulazi u radno intezivnu jesen i zimu, koja nam je izuzetno bitna da se odradi.”

Koliko bi koštao novi ulazak u crveno?

Unatoč prošlogodišnjem iskustvu velik broj turističkih djelatnika nada se kako eventualni ulazak u crvenu zonu neće imati dramatične posljedice kao 2020.

Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK, napominje: “2020. potencijalni gosti su bili iznenađeni i maksimalno su stizali otkazi onog trenutka kad smo došli u crveno, jer nisu ni sami znali s čim se suočavaju. Od samog virusa do restrikcija koje će njihova zemlja donijeti u odnosu na zemlju iz koje dolaze, ako je u crvenom.”

Jedan od najvažnijih razloga za uspješnost ovogodišnje sezone jest činjenica kako je konkurencija i na ECDC-ovoj karti i prema svim ostalim vanjskim evaluatorima, po pitanju covida, cijelo vrijeme bila u lošijoj situaciji od Hrvatske.

Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije kaže: “Mi smo jedna od najsigurnijih zemalja u Mediteranu, ako ne i najsigurnija, što ne znači, ako sutra uđemo u crveno, da će sve biti bajno, ali znači da smo u povoljnijem položaju od ostalih i da je sigurnosna situacija jedna od boljih na Mediteranu.”

Siniša Viđak, vlasnik turističke agencije, ipak upozorava, na osnovu prošlogodišnjeg iskustva, da putnici ne putuju olako u zemlje s visokim brojem zaraženih:

“Odgađaju, nikad to nije definitivno ne, jer su svjesni da se situacija neprekidno mijenja, ali odgovor je uglavnom: Ne bi sad.”

U rujnu 2019. ostvareno je čak 10 milijuna noćenja pa je jasno koliko bi koštao novi ulazak u crveno. Neke procjene idu i do 100 milijuna eura manje zarade.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!