Boje u poslovnom svijetu: Plava opušta, izbjegavajte crvenu

Lifestyle 12. maj 201512:13 > 13. maj 2015 07:50
Pixabay.com

Ako se pitate kojom bojom da okrečite vaš poslovni prostor, imajte na umu da izbor boja itekako može uticati na vaše poslovne ciljeve, emocije i ponašanje.

Ukoliko namjeravate da povećate produktivnost poslovanja u radnom objektu bilo bi poželjno da se upoznate sa psihologijom boja koja može uvećati vaše mogućnosti stoga smo vam ukazali na osnovne energetske odlike kada su boje u pitanju.

Tople boje, poput naradžanste, crvene i žute mogu izazvati osjećaj toplote koji nije realan, dok hladne boje kao što su plava, zelena i svjetlo-ljubičasta uzrokuju osjećaj niže temperature. Na ovaj način možete uštedjeti troškove termoregulacije, piše Bizlife.

Zelena boja podstiče kreativnost – Enterijer u zelenoj boji navešće vas da bistrije razmišljate, a nivo vaše kreativnosti će se povećati. Ukoliko namjeravate da povećate produktivnost svojih zaposlenih uzmite u obzir da bi vaše radno mjesto moglo biti obojeno baš ovom bojom.

Crvena boja umanjuje analitičko razmišljanjeKada ljudi vide crvenu bolju djelaju brže i energičnije ali ta energija je veoma kratkog daha i samim tim će se redukovati analitičko razmišljanje. Crvena budi najintezivnija osjećanja, ubrzava rad srca i disanje. Na osnovu jednog istraživanja u Americi student koji su izašli na ispit odjeveni u crveno postigli su slabije rezultate.

Plava je boja poslovnog svijeta – Plava boja, inače favorit među bojama, podsjeća na nebo i more, i ima moć da opušta i smiruje. Veoma je popularna u umjetnosti i dizajnu. Bojenje poslovnog prostora u plavu je najpoželjnije jer izaziva osjećaj smirenosti i opuštene atmosfere.

Boja koja se najrjeđe koristi je žutaDo skoro, dok se birala boja enterijera, žuta je bila boja koja se najmanje koristila jer se vjeruje da izaziva strah, anksioznost, mučnine i glavobolje. Ali odabirom prave nijanse ove boje vaš prostor možete učiniti pozitivnijim, sigurnijim i prijateljski nastrojenim. Primijećeno je da povećava koncentraciju i da stimuliše nerve.

Narandžasta boja asocira na kvalitet – Veliki broj kompanija svoj enterijer boji u narandžasto kako bi ukazali na vrijednost njihovih proizvoda. Pored toga, ova boja povećava nivo koncentracije i održava budnost, a kao optička varka stvara osjećaj umanjenog prostora. Povezana je sa ambicijama i novim fazama u životu.

Ukoliko je napeta atmosfera, roza je rješenje –Roze boja opušta i smiruje. Ukoliko su napeti razgovori vaša svakodnevnica, potražite pomoć u ovoj boji. Baker-Miller pink je nijansa koja se preporučuje jer ćete prisustvom u prostoriji koja je obojena ovom bojom poboljšati vašu psihu i kvalitet razmišljanja.

Iako česta, bijela boja nema produktivni efekatU poslovnom svijetu ova boja je simbol za profesionalizam i poslovnost i eleganciju. Ali ovo nije boja koja će vas stimulisati, već će vaše misli učiniti konfuznim, a nivo koncentracije će biti u osjetnom padu.