Stres na poslu: Kako izbjeći šefovsko ponašanje?

Lifestyle 25. aug 201515:37 > 15:47
morgueFile

Mnogi privatnici i vlasnici manjih biznis kompanija smatraju da niko drugi ne može obavljati poslove i voditi računa o tome kao što to mogu oni. Prvenstveno jer su bili u biznisu od samog početka, vidjeli uspone i padove i znaju svaki segment poslovanja.

Kao rezultat toga, trude se držati stvari pod kontrolom, suočavajući se često sa izvanrednim situacijama. Možemo to slobodno nazvati mikro upravljanjem.

Svako ko trpi naređivanje od strane šefa, roditelja ili bračnog pratnera vrlo dobro zna koliko je takvo ponašanje uznemirujuće i dosadno. U 2011. godini istraživanja su pokazala da 68 % zaposlenih koji rade za privatnike imaju ugrožen moralni status.

Kada se nadređeni miješa u svaku odluku i aktivnost, zaposleni nikada neće osjetiti zadovoljstvo u tome da rade nešto samostalno. Ono što je najgore od svega, uposlenik nikada neće imati priliku da razvije svoje vještine. Umjesto toga, njihov napredak je ograničen, odnosno na početnom stadiju.

Kako onda da promijenite ovo šefovsko ponašanje?

1. ZAPOSLITE PRAVE LJUDE

Mnogo je lakše učiniti uposlenike odgovornima i razviti kulturu odgovornosti kada imate odgovorne saradnike i ljude od povjerenja u svom timu. Prilikom zapošljavanja, ne tražite samo pametne i vrijedne kandidate. Pokušajte tražiti ljude koji neprestano i aktivno traže nove informacije i koji žele riješiti probleme samostalno.

2. BUDITE JASNI U OČEKIVANJIMA

Teško je zaposleniku da radi samostalno ako nije jasno definisano šta se očekuje od njega. Ako želite da vaš tim zaista radi punom parom, onda navedite koji su konkretni ciljevi, jasan opis posla i vremenska ograničenja. Potrudite se da uposlenici shvate da je važno da sami dođu do rješenja problema. Rieva Lesonsky, direktor i osnivač GrowBiz medija, savjetuje da zaposleni ne bi trebalo da vam ukažu na problem, bez da imaju najmanje dva rješenja.

3. ISKORISTITE TEHNOLOGIJU

Normalno je da zaposleni osjećaju stres kada im šefovi stoje za vratom, postavljaju pitanja poput “Je li sve na svom mjestu? ili “Da li ste se osvrnuli na tog kupca?” Također, menadžeri moraju pratiti u kakvoj je fazi neki zadatak. Za to služi sistem upravljanja projektima ili aplikacije poput iDoneThis. Zaposleni mogu prijaviti šta sve rade na dnevnoj bazi, bez da osjećaju pritisak svog šefa.

4. OSTANITE ANGAŽOVANI

Učinkovito delegiranje ne znači da trebate ignorisati vaše zaposlene i posao. Umjesto toga, promijenite vašu ulogu u stratešku pomoć i podršku. J.Keith Murnighan, profesor menadžmenta i organizacije smatra da bi lideri trebali hodati okolo u uredu i postavljati jedni drugima pitanja poput, “Kako si?” i “Postoji li išta što bih mogao učiniti da ti olakšam posao?”. Pored toga, bilo bi dobro organizovati sedmične sastanke, na kojima bi se mogao provjeriti postignuti napredak u obavljanju zadataka i raditi na rješavanju problema ukoliko je to potrebno.

5. NAGRADITE SVOJE ZAPOSLENIKE

Sigurno je da želite odgovorne zaposlene koji pokazuju inicijativu,jer je to prava stvar. Ali s druge strane, morate biti sigurni da vaše okruženje poštuje i nagrađuje lijepo ponašanje. Inicijativa zaposlenog i odgovornost treba da bude nagrađena. To može da bude nešto poput više slobode i odgovornosti, dodatni dan odmora ili večera za dvoje, dodatni doplatak. Čak i iskrena pohvala može biti dobra nagrada i može imati učinka.

6. RAZMIŠLJATI I UČITI

Dajte si vremena svake sedmice da razmislite o saradnji sa svojim zaposlenima: Da li je bilo situacija kada ste bili uključeni u bespotrebne rasprave i niste se mogli nositi s tim? Da li je bilo trenutaka kada ste željeli odustati? Ako želite da vaš tim uspješno posluje, potrebno je da imate sretan, uspješan i kompetentan tim.