Najjače svjetske firme za reprodukciju medijskog sadržaja na internetu (streaming) ulažu milijarde u proizvodnju lokalnog sadržaja širom svijeta, te podstiču novi vid globalne produkcijske ekonomije, piše Axios.
Kompanijama poput Amazona ili Netflixa je potreban sadržaj na lokalnim jezicima i izvorne priče iz u regija u kojima moraju privući naloge za pretplatu, a to ne mogu postići iz Hollywooda.
Žurba za stvaranjem lokalnog sadržaja se posebno primijeti u zemljama poput Hrvatske, Srbije i u drugim dijelovima bivše Jugoslavije.
“To područje, koje je nekada bilo bastion za holivudsku filmsku produkciju prije ratova u bivšoj Jugoslaviji, još uvijek ima resurse i stručnost u proizvodnji sadržaja i privlači nove velikane Hollywooda”, kaže Nebojša Taraba, hrvatski producent čiju je hit TV seriju “Novine” (The Paper) preuzeo Netflix prošle godine koja je postala uspješna globalno.
Producentska kuća Nebojše Tarabe “Drugi plan” počela je i sa produkcijom prve hrvatske serije za HBO Adria, pod nazivom “Uspjeh”.
HBO je u regiju došao 2016. godine lansiranjem HBO Adria, kablovskom stanicom koja se prikazuje u zemljama poput Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bugarske i Sjeverne Makedonije.
Obećanja o ulaganjima u lokalno proizvedeni sadržaj bila su proteklog vikenda u fokusu Weekend Media Festivala u Hrvatskoj, gdje se okupilo više hiljada producenata, urednika i medijskih profesionalaca iz regije kako bi razgovarali o online reprodukciji sadržaja i lokalnim sadržajima.
“Potražnja je toliko visoka da nam nedostaje stolara koji bi sastavljali setove, a kamoli glumaca i producenata”, rekao je jedan od producenata za Axios.
Taraba je bio na festivalu skupa sa predstavnicima producentske kuće iz Minhena – Beta Film Group – sa kojom snima seriju o izbjeglicama i krijumčarenju droge na istočnoj granici Evrope.
“Njihov dolazak ovdje je sjajna vijest za cijelu regiju i fantastična prilika koja bi mogla proizvesti veliki pomak naprijed i sjajan sadržaj”, navodi Taraba.
“U dobroj smo poziciji u pogledu lokalnog sadržaja”, rekla je Aleksandra Subotić, izvršna direktorica United Media, jednog od najvećih telekom operatera na Balkanu, koji je donedavno bio u većinskom vlasništvu privatne kompanije KKR, a sada je u većinskom vlasništvu BC Partners, grupe iz Ujedinjenog Kraljevstva.
“Govorim o ulaganjima vrijednim stotine miliona eura”, istakla je na panelu na festivalu.
“Uočili smo da je domaći sadržaj veoma tražen. Zbog toga smo pokrenuli proizvodnju i ponosni smo na svoju visoku produkciju u regionu”, dodala je Subotić.
Popularnost emisija snimljenih u regiji, poput Game of Thrones, dodatno je namamila divove Hollywooda na to područje.
Ono što dodatno privlači interes Holywooda u region su velike porezne olakšice, te slikoviti pejzaži i jeftina radna snaga.
“U Los Angelesu možete angažovati jednog električara po cijeni tri ili četiri električara ovdje”, rekao je jedan od producenata za Axios.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad