Vilica stara 2,8 miliona godina mijenja tok ljudske istorije

Nauka 05. mar 201515:35 > 16:26
REUTERS/Arizona State University

Naučnici tvrde da je fosilizovana ljudska čeljust pronađena u Etiopiji pripadala čovjeku koji je živio prije 2,8 miliona godina, što predstavlja dokaz da je ljudska vrsta postojala čak 400.000 godina ranije nego što se dosad mislilo.

Vilična kost, pronađena na brdu u oblasti Afgar, 250 kilometara od Adis Abebe, popunjava veliku prazninu u historiji ljudske evolucije, od primitivnog “majmunolikog čovjeka” (Australopithecus afarensis), čiji je najpoznatiji predstavnik fosil Lucy, otkriven također u Etiopiji 1974, do najranijeg poznatog člana “ljudske” porodice, Homo habilisa, piše Independent.

Riječ je o nepotpunoj viličnoj kosti sa zubima, “fragmentu najstarijeg ljudskog fosila koji je ikada pronađen”, izjavio je Brian Villmoare, vođa istraživanja i profesor Univerziteta u Nevadi.

“Ovo otkriće je dokaz da se čovjek pojavio skoro pola miliona godina ranije nego što se dosad vjerovalo”, dodao je on.

Naučnici su ubijeđeni da novootkriveni fosil predstavlja vezu između primitivnog Australopithecus afarensisa i Homo habilisa, karika u ljudskom rodoslovu koji vodi pravo do nas.