Astronomi upozoravaju: Zvijezde ubrzano nestaju s noćnog neba

Nauka 20. jan 202311:26 0 komentara
Pixabay.com

Astronomi upozoravaju da zvijezde nestaju s noćnog neba pred našim očima. Nova velika studija pokazuje da nebo svake godine postaje čak 10 posto svjetlije. Zbog toga je veliki broj zvijezda koje su nekad bile vidljive sada skrivene od astronoma i javnosti.

Svjetlosno onečišćenje koje smanjuje vidljivost zvijezda raste mnogo brže nego što su naučnici očekivali, čak i uprkos pokušajima da se ograniči. Svjetlosno onečišćenje bi moglo imati drastične posljedice, ne samo za vidljivost noćnog neba nego i za životnu okolinu, s negativnim uticajima na biološke sisteme životinja i ljudi.

Noćno nebo je svjetlije zbog onečišćenja

Studija je analizirala više od 50.000 opažanja naučnika širom svijeta, snimljenih između 2011. i 2022 godine. Cilj studije je bio u potpunosti razumjeti razmjere problema “nebeskog sjaja” ili difuznog noćnog svjetla neba koje se događa zbog onečišćenja koje je uzrokovao čovjek, piše Independent.

Do sada su promjene u svjetlini neba bile slabo dokumentovane, jer ne postoji jednostavan način prikupljanja informacija iz cijelog svijeta. Kako bi to riješili, naulnici su koristili informacije preuzete iz aplikacije koja pronalazi informacije iz različitih dijelova svijeta i prikuplja ih.

Te se informacije mogu koristiti za prikupljanje podataka o “veličini ograničenja za golo oko”, koja mjeri minimalnu svjetlinu koju objekat na nebu mora imati da bi se mogao vidjeti. Kako se noćno nebo posvjetljuje od onečišćenja, ti objekti moraju biti sve svjetliji da bi se vidjeli.

Mjerenja pokazuju da se svjetlina neba povećava za 9.6 posto svake godine. Prethodne procjene prikupljene sa satelita sugerisale su da se svjetlina povećava za samo 2 posto na godišnjem nivou. Članak o otkrićima pod nazivom “Građani naučnici izvještavaju o globalno brzom smanjenju vidljivosti zvijezda od 2011. do 2022.” je objavljen u časopisu Science.