Cirih: Kostur T-Rexa star 67 miliona godina predstavljen na aukciji

Nauka 29. mar 202314:32 0 komentara
Reuters

Kostur tiranosaurusa-Rexa star 67 miliona godina bit će na aukciji u Švicarskoj sljedećeg meseca, što će ujedno biti prva takva prodaja u Evropi, saopštila je aukcijska kuća Koller.

Visok 3,9 metara u zraku, T-Rex nazvan Trinity, je procijenjen na između šest do osam miliona švajcarskih franaka (6,5-8,7 miliona dolara), prema katalogu aukcije.

Ali Kristijan Link, zadužen za prirodnjačke memorabilije u Kolleru, rekao je za AFP da vjeruje da je to “veoma niska procjena”.

Trinity je “jedan od najspektakularnijih kostura T-Rexa koji postoje, dobro očuvan i briljantno restauriran fosil”, objavila je aukcijska kuća.

Prodaja bi označila prvi put u Evropi i tek treći put u svijetu (da) kostur cijelog T-Rex dinosaura izuzetnog kvaliteta bude ponuđen na aukciji, javlja AFP.

Koller je ukazao na studiju iz 2021. u naučnom časopisu Nature koja pokazuje da su samo 32 skeleta odraslih T-Rexa – jednog od najvećih kopnenih predatora koji su ikada hodali Zemljom – pronađena širom svijeta.

‘Nevjerovatno očuvano’

Kostur Trinity se sastoji od koštanog materijala od tri T-Rex uzorka. Iskopani su između 2008. i 2013. iz formacija Hell Creek i Lance Creek u Montani i Wyomingu u Sjedinjenim Državama, navedeno je u aukcijskom katalogu.

Ove dvije lokacije su poznate po otkrićima još dva značajna kostura T-Rexa koji su otišli na aukciju: Sue je 1997. godine pala pod čekić za 8,4 miliona dolara, a Stan, koji je na Christie's-u uzeo svjetski rekord od 31,8 miliona dolara, u 2020. godini.

Prošle godine, Christie's je povukao još jedan kostur T-Rexa – također iskopan iz Montane – nekoliko dana prije nego što je otišao na aukciju u Hong Kongu, nakon što su se navodno pojavile sumnje u dijelove skeleta.

Reuters

Link je rekao da Koller želi biti otvoren i transparentan po pitanju porijekla kostiju koje čine Trinity. Nešto više od polovine koštanog materijala u skeletu potiče od tri primjerka tiranosaurusa, rekao je.

Trinitijeva lobanja je u međuvremenu “nevjerovatno dobro očuvana” i potiče od jednog T-Rex primjerka, kaže Koller. Kostur je obezbijedio “privatnik” i prebačen je u devet velikih sanduka u Švicarsku na ponovno sastavljanje, rekao je Link.

Aukcijska prodaja skeleta dinosaurusa i drugih fosila iznosila je desetine miliona dolara posljednjih godina, ali stručnjaci upozoravaju da bi trgovina mogla biti štetna za nauku stavljanjem primjeraka u privatne ruke i van domašaja istraživača. Koller je primijetio da su “rijetki skeleti odraslih T-Rex primjeraka koji su otkopani skoro svi sada u institucionalnim zbirkama.”

“Aukcija u Cirihu je stoga izuzetna prilika da se nabavi takav fosil najvišeg kvaliteta”, navodi se u saopštenju.

Link je takođe rekao da bi volio da vidi muzej koji je kupio Trinity, dodajući da je nekoliko njih već izrazilo interesovanje.

Kostur će biti zvijezda aukcije na kojoj će se naći niz drugih rijetkih fosila, kao i kamen težak 2,145 kilograma koji je “među najvećim marsovskim meteoritima ikada pronađenim na zemlji”, navodi se u katalogu.

Kostur nazvan Trinity će 18. aprila ići pod čekić u Cirihu, saopštila je aukcijska kuća Koller.