Novi podaci: Koronavirus bi mogao biti povezan sa ovim životinjama

Nauka 17. mar 202318:16 0 komentara
Screenshot

Nedavno objavljeni genetski podaci prikupljeni sa pijace žive hrane u Wuhanu ukazuju da postoji mogućnost da je virus Covid-19 povezan sa rakunskim psima, što po izjavama istraživača dodaje težinu teoriji da su zaražene životinje koje se prodaju na tom mjestu pokrenule pandemiju, javlja britanski list The Guardian.

Za briseve prikupljene sa štandova na pijaci morskih plodova Huanan u dva mjeseca nakon što je zatvorena 1. januara 2020. godine je prethodno utvrđeno da sadrže i Covid i ljudsku DNK. Kada su nalazi objavljeni prošle godine, kineski istraživači su izjavili da uzorci ne sadrže životinjski DNK.

Međutim, taj zaključak je sada poništio međunarodni tim naučnika. Njihova analiza genskih sekvenci koju je kineski tim objavio u naučnoj bazi podataka Gisaid otkrila je da su neki od uzoraka pozitivnih na Covid bogati DNK-om rakunskih pasa. Također su tragovi DNK koji pripadaju drugim sisarima, uključujući cibetke, bili prisutni u uzorcima pozitivnim na Covid.

Guardian ističe da ovo otkriće ne dokazuje da su rakunski psi ili druge životinje zaražene Covidom pokrenule pandemiju, ali da naučnici koji su u utorak predstavili rad stručnoj grupi Svjetske zdravstvene organizacije smatraju da takva vjerovatnoća postoji na osnovu ovih podataka.

Profesor Kristian Andersen, evolucijski biolog u istraživačkoj organizaciji Scripps Research u Kaliforniji, je za časopis Science naveo da podaci ukazuju da bi porijeklo virusa moglo biti sa te pijace. On je prisustvovao sastanku naučne savjetodavne grupe SZO za porijeklo novih patogena i uključen je u rad s ovim podacima.

Nedavno postavljene sekvence gena uočila je Florence Debarre, evolucijski biolog iz Francuskog Nacionalnog centra za naučna istraživanja. Ona je o tome informisala Andersena i profesora Michaela Worobeya, evolucijskog biologa sa Univerziteta u Arizoni. Oni su zatim napisali radove u kojima pružaju dokaze da bi navedena pijaca mogla biti porijeklo virusa.

Porijeklo pandemije je postalo fokus intenzivne debate. Jedna teorija predlaže da se virus pojavio u divljim životinjama i da se proširio na ljude kontaminacijom na pijaci. Po drugoj teoriji postoji sumnja da je izvor virusa obližnji Instituta za virusologiju u Wuhanu, gdje istraživači rade na sličnim patogenima.

Guardian navodi da nedostaju konkretni dokazi koji bi potkrijepili ijednu od te dvije teorije, a možda nikada neće biti pronađeni.

U članku se ističe da najnoviji genetski podaci ne dokazuju da su rakunski psi ili drugi sisari zaraženi Covidom i da su ga širili na pijaci, te da, ako su životinje bile zaražene, im je virus možda prešao od zaraženih ljudi. Međutim, nalazi ukazuju na mogućnost da je uzrok bila zaražena životinja i, na kraju, ilegalna trgovina divljim životinjama.