Otkriveni fosili reptila koji je lovio plijen iz zraka prije 86 milijuna godina

Nauka 30. maj 202214:25 0 komentara
Leonardo Ortiz David - Universidad de Cuyo/Handout via REUTERS

Argentinski znanstvenici otkrili su novu vrstu golemoga letećeg gmaza nazvanog "Zmaj smrti" koji je živio prije 86 milijuna godina u doba dinosaura.

Riječ je o opasnom grabežljivcu velikom poput autobusa koji je svoj plijen lovio iz zraka. Paleontolozi kažu da novootkriveni predator spada u red pterosaura. Vjeruje se da je bio preteča ptica, odnosno da je prapovijesnim nebom Zemlje letio prije evolucije ptica i da je jedan od prvih predatora koji je koristio krila za lov.

Unatoč tomu, stručnjaci vjeruju da je najviše vremena provodio na kopnu. Pojedinosti o reptilu je malo, no primjerci različitih veličina dokazuju da je predator živio u skupinama.

Tim paleontologa otkrio je fosilne ostatke ‘Thanatosdrakon amarua’ u planinama Anda u zapadnoj argentinskoj pokrajini Mendozi. Nazvali su ga Dragon of Death (Zmaj smrti), što je kombinacija grčkih riječi za “smrt” (thanatos) i (drakon) “zmaj”. Otkrili su da stijene s fosiliziranim ostacima ovog reptila datiraju otprije 86 milijuna godina, odnosno iz razdoblja krede.

Promjer krila, u trenutku kada su bila potpuno raširena, iznosio je čak devet metara, otkrio je voditelj projekta Leonardo Ortiz.

Znanstvenici su procijenili da su zastrašujući leteći gmazovi živjeli najmanje 20 milijuna godina prije nego što je udar asteroida u današnji meksički poluotok Yucatan zbrisao oko tri četvrtine života na planetu prije oko 66 milijuna godina.

Istraživači, koji su rezultate istraživanja objavili u travnju u znanstvenom časopisu Cretaceous Research, kažu da goleme kosti fosila klasificiraju novu vrstu kao najvećeg pterosaura dosad otkrivenog u Južnoj Americi i jednog od najvećih uopće pronađenih na Zemlji. “Trenutačno ne raspolažemo podacima ni o jednome bliskom rođaku pterosaura koji bi bio sličan ovoj zvijeri”, rekao je Ortiz.