Zeleni komet opet na nebu nakon 50 hiljada godina

Nauka 10. jan 202311:29 0 komentara
Shutterstock/Ilustracija

Nedavno otkriveni komet uskoro će se pojaviti na noćnom nebu prvi put u 50 hiljada godina.

Otkrili su ga astronomi 2. marta 2022. pomoću kamere Zwicky Transient Facility na zvjezdarnici Palomar u okrugu San Diego, Kalifornija. Komet će se najbliže približiti suncu 12. januara, izvijestila je NASA.

Nazvan C/2022 E3 (ZTF), komet se kreće orbitom oko Sunca koja prolazi kroz vanjske dijelove Sunčevog sistema, zbog čega mu je trebalo tako dugo da ponovo prođe pored Zemlje.

Posmatrači neba na sjevernoj hemisferi koji koriste teleskope i dvoglede trebali bi gledati nisko ka sjeveroistočnom horizontu nešto prije ponoći kako bi uočili komet 12. januaru, prema EarthSkyju.

Komet bi trebao biti vidljiv kroz dvogled na jutarnjem nebu za posmatrače neba na sjevernoj hemisferi tokom većeg dijela januara i one na južnoj hemisferi početkom februara.

Ovisno o tome koliko svijetli u nadolazećim sedmicama, C/2022 E3 (ZTF) bi mogao čak postati vidljiv golim okom na tamnom nebu krajem mjeseca.

Komet se može razlikovati od zvijezda po prugastim repovima od prašine i čestica pod naponom, kao i po sjajnoj zelenoj komi koja ga okružuje. Koma je omotač koji se stvara oko kometa dok prolazi blizu sunca, uzrokujući sublimaciju leda ili izravno pretvaranje u plin. To uzrokuje da komet izgleda nejasno kada se promatra kroz teleskop.