Zemlju pogodila “neobična, intenzivna eksplozija energije” iz svemira

Nauka 07. dec 202222:04 2 komentara
Shutterstock

Zemlju je pogodila neobična jaka eksplozija svjetlosti koja bi prema tvrdnjama naučnika mogla promijeniti naše razumijevanje svemira, prenosi britanski list Independent.

Krajem prošle godine, naučnici su uočili 50 sekundi dugu eksploziju energije koja dolazi prema Zemlji, poznatu kao eksplozija gama zraka ili GRB, što je najmoćnija eksplozija u svemiru. Naučnici su odmah počeli tražiti sekundarni bljesak koji takve eksplozije ostavljaju za sobom, pri čemu je ta vidljiva svjetlost bila korisna da se otkrije odakle je eksplozija došla. Ali ti istraživači su umjesto toga otkrili nešto sasvim drugo: da je izgledalo da je eksplozija došla iz kilonove. Ovako rijetki događaji se događaju samo kada se neutronska zvijezda spoji s drugim vrlo kompaktnim tijelom – bilo drugom neutronskom zvijezdom ili crnom rupom.

Studija ovog fenomena dovodi u pitanje naše razumijevanje odakle dolaze tako dugotrajni GRB, tvrdi Independent. No, fenomen bi također moglo pružiti uzbudljiv način da se odgovori na druga pitanja o svemiru, kao što je odakle dolaze njegovi najteži elementi, što još uvijek ostaje misterija.

“Ovaj događaj ne liči na bilo šta drugo što smo vidjeli kod ranijih dugotrajnih mlazova gama-zraka”, rekla je Jillian Rastinejad, sa Univerziteta Northwestern, koja je vodila ovu studiju. “Ovi gama-zraci podsjećaju na one iz rafala nastalih propadanjem masivnih zvijezda”, dodala je.

Eksplozija je prvi put primijećena u decembru 2021. Od tada istraživači pokušavaju kategorizirati eksploziju i razumjeti odakle je mogla doći.

Dalja istraživanja su pokazala da je do sada nepoznati događaj u svemiru proizveo teške elemente koji su imalo otprilike 1.000 puta veću masu od Zemljine. To sugeriše da su kilonove glavni izvor proizvodnje tih elemenata u svemiru.

Naučnici se nadaju da će uključivanjem svemirskog teleskopa James Webb dobiti još bolji pogled na kilonove. Taj teleskop je u stanju da snimi slike udaljenih astronomskih tijela i “nanjuši” njihovu atmosferu, što mu omogućava mu da vidi tačno koji su elementi prisutni, kroz proces poznat kao spektroskopija.

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare