Firma Lufthansa je održala konferenciju za štampu nakon saznanja da je kopilot Germanwingsa namjerno srušio avion u kojem je živote izgubilo 150 ljudi.
Generalni direktor Lufthanse Carsten Spohr je kazao da je cijela firma i njezino rukovodstvo bez teksta nakon šokantnog saznanja da je kopilot svjesno srušio avion i nije htio pustiti kolegu pilota u kokpit.
“Mi iz Lufthanse smo bez teksta saznanjem da je ovaj let namjerno srušen od strane kopilota. Posebno saznanjem da je kapetan napustio kabinu i nije se mogao vratiti i izgleda da je tačno da je kopilot sabotirao pristup kako bi aktivirao fatalno spuštanje. Ja samo mogu ponoviti da smo šokirani i ne mogu zamisliti da se ovo može pogoršati“, kazao je Spohr.
Kazao je da njihove procedure zapošljavanja pilota nisu upitne i da su ponosni na svoje metode, ali je naveo i da kompanija nema psihološka testiranja osoblja, već jednom godišnje oni prolaze ljekarski pregled. “To ne traži naše ministarstvo”.
“Ovaj alat koji se koristi u avijaciji je prepoznat kao alat za zapošljavanje pilota i mi smo jako ponosni na našu proceduru. Oba pilota su prošla sve testove i nakon toga su pohađali škole u Bremenu i Phoenixu, Arizonu. Kopilot je počeo obuku 2008 godine i nakon obuke je radio kao kopilot od 2013. godine. Bio je jedan prekid u obuci a onda je kandidat uspio da prođe kroz obuku. Prošao je sva medicinska ispitivanja i sve provjere vezane za letove, i bio je 100% sposoban za letenje. Njegove performanse su bile savršene“.
Kazao je još da se samo može nagađati šta je natjeralo kopilota na ovakav potez.
“U našoj kompaniji jako cijenimo kvalitet i kvalifikacije. Za nas je ovo šok, kao i za čitavu javnost. Samo nekoliko sati nakon ovih informacija možemo špekulisati o tome šta ga je natjeralo da ovo uradi. Želim izraziti da je ovo jedan užasan događaj za našu kompaniju i ja u potpunosti i dalje vjerujem našim pilotima. Oni jesu i ostaju najbolji piloti na svijetu i mi u to vjerujemo“.
Dodao je da je ovo pojedinačan slučaj i da su svi duboko ožalošćeni.
“Ovo je pojedinačan i tragičan slučaj. Mi zajedno smo ujedinjeni sa rodbinom, prijateljima ovih žrtava i mogu reći da je ovo misterija i da smo duboko ožalošćeni. Mislim da će biti potrebno vremena da shvatimo šta se desilo. Mi zaista imamo visoke standarde, ali pojedinačan slučaj kao što je ovaj ne možete isključiti ni u jednom sistemu“, ističe Spohr i dodaje:
“Ja sam u Lufthansi radio kao inženjer i pilot i na kojoj god sam poziciji radio, sigurnosni aspekt je bio glavni faktor”.
Na novinarsko pitanje o sigurnosti i procedurama koje piloti moraju proći, Spohr je kazao da i dalje Lufthansa ostaje među najsigurnijim kompanijama i da će i dalje sigurnost biti glavni faktor u svim procedurama.
Kazao je da će Lufthansa obezbjediti finansijsku podršku porodicama stradalih, ali da se moraju pridržavati međunarodnih smjernica glede aviosaobraćaja.
“Ukoliko jedna osoba ubije sebe i 149 ljudi, onda to nije suicid”, istakao je.
“Mislim da ovo nije pravi trenutak da razgovaramo o budućim strategijama Lufthanse, sada je važno da pružimo podršku porodicama i javnost izvijestimo o svemu“, kazao je direktor na novinarsko pitanje kako će Lufthansa povratiti povjerenje putnika u budućnosti.