Ekonomski stručnjak Zlatko Hurtić bio je gost Novog dana N1 televizije. Govorio je o ekonomskoj situaciji u BiH s akcentom na fenomen štednje, a povodom Svjetskog dana štednje koji se obilježava sutra.
Hurtić je kazao da u BiH postoji tzv. srednja klasa, ali da je najveći problem što bogati štede umjesto da investiraju.
”Mi, čini mi se, imamo i neku srednju klasu koja je odlučila da štedi u bankama umjesto da investiraju. To nešto znači, čim se ljudi odluče štedjeti u bankama. To je odraz povjerenja u bankarski sektor. Nisam siguran koliko će to povjerenje trajati”, rekao je on.
Prema njegovom mišljenju, BiH bilježi krizu potrošnje.
”Mi duže vremena bilježimo krizu potrošnje i krizu investiranja. Postoji neka bojazan od budućnosti, da li će imati posao ili neće, da ukoliko dođe do neželjene situacije, mogu opstati. Ljudi se boje i investirati. Ovdje se sve manje isplati baviti biznisom”, dodao je Hurtić.
Prisjećajući se ekonomskog napretka BiH, gost Novog dana rekao je da su stvari krenule u pozitivnom smjeru, ali da je svjetska ekonomska kriza od prije desetak godina, stopirala procese.
”Imali smo jedan period izrazitog ekonomskog rasta za vrijeme Peddyja Ashdowna. Postojala je vjera da će ova zemlja ići stabilno ka Evropskoj uniji. Vrlo je jasno da s ekonomskom krizom 2008. godine imamo i pogoršanje političke situacije. Ne postoji strani investitori koji bi ulagali, procjenjuju da se ovdje ne isplati baviti biznisom i da je previše rizično”, naglasio je Hurtić.
O dijaspori i niskim kamatnim stopama u BiH…
”Imamo situaciju da su u BiH kamatne stope izuzetno povoljne. Mnogo novca koji naša dijaspora ima, ovdje plasira, baš zbog tih povoljnih kamatnih stopa što se održava i na ukupan rast štednje. Imamo mi milionere u ovoj zemlji, ali nema logike da onaj koji ima milion – štedi. Veća je logika da oni investiraju. Dakle, oni koji trebaju da investiraju – štede i to je ozbiljan problem pored svih onih problema koje imamo u ovoj zemlji”, naglasio je gost Novog dana.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.