Izmjene Zakona o trošarinama koje predviđaju poskupljenje goriva za 15 feninga po litri, dobile su potporu Vijeća ministara BiH.
Izostali su glasovi Saveza za promjene, iz kojeg tvrde da poljoprivrednici ostaju nezaštićeni.
Izmjene ovog Zakona su uvjet i za novu tranšu MMF-a, ali moraju proći parlamentarnu proceduru, a najviša zakonodavna institucija je u blokadi.
Novi u nizu nameta građanima uskoro bi moglo postati i skuplje gorivo. Plaćat će kredit MMF-a, koji nisu ni tražili.
I ne samo to. Prihodi od goriva, iz džepova gađana, bit će garancija za kredite OPEK-a, EBRD-a, Kuvajtskog fonda neodgovornim javnim preduzećima koja grade autoputeve i puteve, jer više nisu kreditno sposobna.
“Mi imamo ugovoreno i u fazi dogovaranja oko 800 miliona za cestovnu gradnju autoputeva koridor Vc i za ostale ceste budući da su napravljene dubinske analize javnih preduzeća za ceste i autoceste i pokazalo se da ne mogu izdržati teret tih zaduženja“, kazao je Vjekoslav Bevanda, ministar finansija BiH.
Bez akciza, nema tranše, bez novca nema finansijske stabilnosti. Jasno je. Ali na pitanje novinara da li baš građani, iz ionako osiromašenih džepova, moraju graditi autoput, a zatim plaćati njegovo korištenje, predjedavajući Zvizdić odgovara:
“Model akciza postoji u čitavom svijetu. Model akciza postoji u čitavom regionu. Prema tome da budemo do kraja kolokvijalni, nije nikakvo izmišljanje tople vode to je praksa koja se primjenjuje i praksa koja daje ili definiše najsigurnije instrumente da bi se moglo odgovoriti na kreditna zaduženja“, kazao je.
Opširnije u prilogu Adise Imamović.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.