Ministar saobraćaja i komunikacija BiH Ismir Jusko, rekao je za N1 da BiH ne treba tražiti daleko dobre primjere izgradnje autoputeva, već je potrebno samo pogledati u susjedstvo.
On kaže da je Hrvatska za tri godine izgradila 270 km autoputa za 3 godine, Albanija više od 300 km autoputa za 4 godine, što je pokazatelj da, kada imate jasne projekte i kada radovi krenu za kratko vrijeme, onda se dionice grade. Šta je sa BiH?
“BiH ima da izgradi još oko 193 km autoputa na Koridoru Vc i da spoji sjeverni I južni dio zemlje. Ne mora to biti završeno za četiri godine, ali mi imamo izuzetno dvije zahtjevne dionice, kroz tunel Prenj i nakon tunela Prenj, gdje je izuzetno zahtjevan teren. Ja sam optimista da se Koridor može završiti u kratkom vremenu. Nisam pristalica da će sve biti gotovo za 10 do 15 godina, ali ako ovako budemo radili biće i 20.”, kaže ministar Jusko.
Jusko kaže da je nadležnost njegovog ministarstva mala, kada je u pitanju gradnja Koridora Vc, ali da vjeruje entitetskim tijelima da se posao može ubrzati. No za nastavak gradnje potreban je novac. Sve oči uprte su u Evropsku investicijusku banku i Evropsku banku za obnovu i razvoj. Za taj novac potrebno je da se usvoji Zakon o akcizama na naftu i naftne derivate, ali i pripremna dokumentacija za projekte dionica koje trebaju da se grade.
“Ako imate dionicu od 193 km, definitivno mi na cijelom Koridoru Vc nemamo puno dionica koje bi mogle biti predmet spora sa lokalnim stanovništvom. Ja da se pitam odmah bi počeo gradnju na dionicama koje nemaju ništa sporno. Tunel Prenj, dio nakon tunela, dionica prije Zenice, Mostar Sjever, Mostar Jug, odmah treba započeti gradnju. One dionice koje su problematične, rješavati sporove, ali graditi tamo gdje nema ništa sporno. Koridor Vc ne treba biti u talačkoj situaciji zbog 2-3 dijela koja su trenutno sporna. Zašto da trpi 100 km autoputa, ako možemo da gradimo”, kaže Jusko
Jusko kaže da ne treba zanemariti i puteve koji povezuju gradove, poput puta Orašje – Tuzla-Žepče, a koji se veže za Koridor Vc.
“Koliko god je bitan Koridor Vc, smatram da je važna dionica koja povezuje Orašje i Tuzlu sa Žepčem. Već sam počeo razgovarati sa potencijalnim investitorima koji su spremni ući u taj projekat, ali otom potom, da sada ne prejudiciram stvari”, ističe Jusko
Jusko smatra da je dobro što nam EBRD i EIB nude kredite, ali da se ne treba samo oslanjati samo na ta sredstva, jer jednog davna neće biti ni tog novca.
“U mom kabinetu je bilo 8 potencijalnih investitora u proteklih 8 mjeseci. Njih četvoro su bili spremni odmah da krenu sa nastavkom gradnje Koridora Vc. Međutim ja kao državni ministar nemam mogućnost raspisivanje međunarodnog tendera. Kolege sa nivoa entiteta, imaju u rukama mogućnost da to urade. Budite uvjereni, da je to u rukama državnog ministarstva, bili bi raspisani tenderi, urađeni pretpripremni radovi za one dionice gdje se već sada mogu započeti radovi. Izgubili smo vrijeme, nezadovoljstvo građana je opravdano. Mi ne smijemo sebi dozvoliti da za ovo vrijeme gradnje Koridora, gradimo 10 km autoputa godišnje. To je katastrofa”, kaže Jusko.
Jusko zaključuje da smo mnogo izgubili zbog propalih tendera, poput onih za LOT 1 i 2, Počitelj – Bijača. Izgubljeno je mnogo vremena i treba započeti gradnju tamo gdje nema ništa sporno.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.