I u pogledu promocije turizma – BiH je razjedinjena

Vijesti 01. jun 201718:35 > 21:08
N1

Zanimljiva, privlačna i drugačija - ovako je BiH opisana u novom promotivnom spotu.

Međutim, razjedinjena, kada je posrijedi promocija turističkih potencijala i privlačenje investitora. 

Vidjelo se to i na posljednjem sajmu u Dubaiju, gdje je postojalo nekoliko štandova agencija i turističkih zajednica, ali ne i jedan krovni, koji bi na jedinstven način promovisao BiH.

“Ja ću vidjeti da na sljedeći sajam koji će biti u Londonu, da ujedinimo sve one koji žele promovisati BiH, da se nađu pod jednim štandom. Nadam se da će do kraja godine i zakonska regulativa biti upotpunjena, jer na taj način se dobivaju i finansijska sredstva”, kazala je Edita Đapo, ministrica turizma FBiH.

Prelijepi pejzaži, netaknuta priroda, more, plaže, ali i vjerski turizam, sve to, i još više nudi BiH.

I dok zemlje u svijetu, pa i regiji izdvajaju milione za promociju turističkih potencijala svoje zemlje, privlačeći i turiste i investitore, u BiH tek se očekuje značajnije ulaganje.

“U ovoj godini smo zatražili negdje oko 150.000 eura, što nije velika cifra, znamo da nemamo dovoljno sredstava za te svrhe, ali moramo početi agresivnije da nastupamo prema inozemstvu”, ocijenio je Gordan Milinić, direktor FIPA-e.

Uprkos malim ulaganjima broj turista u BiH je u porastu.

Ukupan broj turista u aprilu 2017. bio je za 26,2 posto veći nego u istom periodu prošle godine, dok je u odnosu na mart 2017. bio za 67 posto veći.

Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Turske, potom Hrvatske, Italije, ujedinjenih Arapskih Emirata i Njemačke – skoro 50 posto ukupnog broja noćenja.

Da je agresivnije promocije, ali i bolje političke klime, adekvatnije legisalative – broj turista i investitora bi bio daleko veći. Kada bi se primjera radi turistima, iz zemalja golfskog zaljeva omogućilo lakše dobijanje viza, profit zemlje bio bi mnogo veći.

“Ono što moramo zajednički raditi je da ljudima omogućimo lakši dolazak u BiH, smještajne kapacitete, hotele sa više zvjezdica, povezanost putnih komunikacija i sve ono što zemlju može učiniti atraktivnijom”, stav je Ahmeta Egrlića, predsjednika VTK BiH.

Vlast u tom smislu mora mnogo više raditi, a pitanje je zašto nije do sada?

Mirko Šarović, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, smatra: “Mi treba da se rekao bih probudimo, i da shvatimo da niko neće doći u ovu zemlju samo zato što je lijepa, nego da će u ovu zemlju doći ako ima sigurno investiranje, ako može da obezbijedi kontinuitet u svom poslovanju i ako može dobro da zaradi.”

Za sve to potrebno je popraviti imidž zemlje, a to je navodi ministar Šarović najteži posao.

Popravljanjem imidža BiH u svijetu, ali i boljom promocijom i broj turista zasigurno bi bio veći. Značilo bi to i veći profit za ekonomiju, ali i bolji život građana. Za ovu sezonu možda je već kasno, ali za promociju naredne sezone pravo je vrijeme.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.