Propala su dva pokušaja prodaje GRAS-ovih deset tramvaja vrijednih 188 hiljada mraka. Tek dva potencijalna kupca koji nisu imali priliku ni vidjeti robu jer im u GRAS-u nisu dozvolili.
Uprava za indirektno oporezivanje zaplijenila je 36 vozila ovog javnog preduzeća zbog ogromnih dugovanja po osnovu PDV-a. Vlada Kantona Sarajevu s prinudnim upraviteljem još jednom će pokušati spasiti GRAS. Ako ne uspiju, od 1. januara 2018. – stečaj.
Za deset hiljada maraka, jutros ste mogli kupiti sarajevski tramvaj. Ili više njih. No, neispravnih. Jedan star čak 35 godina. Darijan Mileusnić imao je plan kupiti 6. Procijenjena vrijednost 66 hiljada maraka. Kompanija iz Zenica bavi se otkupom i prodajom sekundarnih sirovina. Iako su im iz Uprave snizili, u drugom krugu aukcije, cijenu za pet posto – odustali su.
“Zato što nismo imali mogućnost da obiđemo prostor i vozila. Naši subjekti su otišli dole u GRAS da obiđu remizu, međutim nisu mogli jer im nisu dozvolili, odnosno osoblje GRAS-a dok nije bila uplata. Međutim, poslali smo uplatu na mail ali uprkos svemu tome nismo obišli“, rekao je Darijan Mileusnić iz Tola Company.
Iz GRAS-a nema objašnjenja zbog čega ovom i još jednom kupcu nije dozvoljeno razgledanje. Nema komentar ni novi prinudni upravitelj, Haris Gušić, na cjelokupnu situaciju u preduzeću. Tek u prolazu poručuje: vidjet ćete uskoro zašto sam prihvatio ovu poziciju. 360 miliona maraka – dug je GRAS-a različitim subjektima. Uprava za indirektno oporezivanja zaplijenila je 36 vozila. Pokušavaju naplatiti bar dio od ukupno 20 miliona. Poreska uprava – blokirala račune. Radnici nezadovoljni – građani nezadovoljni – linije neredovne – vozila u lošem stanju – Vlada posljednji put pokušava spasiti situaciju.
“Tamo ima marketinga koji se ne naplaćuje, ima nefunkcionalnih dijelova. Tamo ima mnogo ljudi koji ne znaju šta rade – to treba sistematizirati, dovesti u red. Ima ih viška nekoliko stotina i ove godine ih još nekoliko stotina ide u penziju, sve su to pokušaji uz nabavku novih vozila uz zatvaranje tramvajskih stajališta kojima ćemo pokušati stabilizirati ovo preduzeće“, istakao je Elmedin Konaković, premijer KS.
Ako plan ne uspije – ide se ka stečaju. Iz Vlade, kažu, spremaju fond kojim bi otkupili funkcionalna vozila. Podigli bi kredit i osnovali novu firmu.
“Stečaj nije tako bezbolan postupak i koštat će nas nekoliko desetina miliona u najoptimističnijoj varijanti“, dodao je Konaković.
U namjanje optimističnoj varijanti, a shodno bh. stečajnom iskustvu – GRAS bi mogla zadesiti likvidacija. Više od hiljadu ljudi zaposleno je u ovom javnom preduzeću. A trenutna privatna konkurencija nema kapaciteta da opskrbi cijeli grad. Hoće li godine stranačkih direkotra, zapošljavanja glasačkog tijela, bogaćenje uzimanjem od građana za konstantno loše usluge rezultirati presudama. Sada se sudi tek jednom od mnogobrojnih direktora. Ibrahimu Jusufraniću. Čovjeku koji je s optuženičke klupe poručio da je srednjeg imovinskog stanja – vrijednog oko 7,5 miliona maraka.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.