Kako se mogla izbjeći avionska nesreća u Mostaru

Vijesti 19. jun 201717:17 > 19:13
N1

Prošlo je 38 dana od avionske nesreće kod Mostara, kada je poginulo pet osoba, od toga troje djece. 38 osam dana poslije poznat je uzrok nesreće - srčani udar koji je zadesio pilota usljed leta.

Pilot je svjesno skrivao srčane probleme. To je pokazala istraga nezavisne Komisije, koju je sačinilo Ministarstvo saobraćaja.

No, postavlja se pitanje, je li jedini krivac za ovu nesreću poginuli pilot?

Ivanu Karačiću bio je to 12. let 13. maja, na žalost i zadnji. Odbacio je ponudu odmornog kolege da ga zamijeni, rekavši da su mu došli prijatelji, koji su tražili da on upravlja letjelicom.

Sedam i pol minuta nakon polijetanja sa mostarske piste – dogodilo se najgore. Srčani udar uzrokovan zapušenim stentom, onemogućio je Karačića da upravlja avionom, izgubio je kontrolu, nakon čega je letjelica pala na zemlju, sa tragičnim ishodom.

Utvrđeno je da je letjelica, prilikom pada, proletjela osam metara iznad robne kuće Robot, koja je bila prepuna kupaca.

Plava linija je bila planirana ruta leta – od mostarskog aerodroma, do centra grada i natrag, a Ivan Karačić se kretao crvenom linijom, i drastično odstupao od odobrene rute.

Sve ovo stoji u Izvještaju nezavisne Komisije Ministarstva prometa. Oni su utvrdili i da je pilot svjesno skrivao da ima srčane probleme, pa čak i ugrađen stent, premda je uredno prošao posljednji liječnički pregled.

“Pilot je ovdje to prećutao i nije rekao, i to je bila greška, Da je rekao, do ovoga možda i ne bi došlo”, kazao je Salko Begić, istražitelj.

Osim srčanih problema pilota, Komisija je otkrila i da je avion bio registriran za četiri sjedala, a da je na kobnom letu bilo pet putnika.

Također, nisu pronađeni pisani tragovi pripreme leta, niti je, prema riječima istražitelja, Aeroklub Mostar prijavio Direkciji za civilno vazduhoplovstvo manifestaciju Otvorena vrata, i tako prekšio Pravilnik, prema kojem piloti moraju imati najmanje 200 sati leta, a dvojica mostarskih su imali po 100.

Da je manifestacija prijavljena, tragedija bi bila spriječena, vjeruju u Komisiji.

“To je sve bez kontrole BHDCA, i inspekcijskog nadzora moglo proći, Ovdje ozbiljno prekršen zakon. Da je to urađeno, kao i da je pilot rekao da ima problema sa srcem, inspekcija bi izašla i i ne bi dozvolila, da se ova manifestacija dogodi”, pojasnio je Begić.

Ispravnost same letjelice nije dovedena u pitanje. Imala je sve potrebne dozvole, i potpuno ispravan motor.
Očito je da je Komsiija, čiji članovi kažu da je nezavisna, svu odgovornost pripisala poginulom pilotu, ali je ostalo još mnogo otvorenih pitanja.

Kako je moguće da je pilot sa ugrađenim stentom bez problema prošao liječničkku komisiju, te kako je moguće da Direkcija za civilno vazduhoplovstvo, niti Ministarstvo prometa, nisu znali da sa mostarskog aerodroma tog dana 14 puta poletio avion Aerokluba Mostar.

Ministar Ismir Jusko tek sada najavljuje poboljšanje propisa.

“Ministarstvo je zajedno sa ekspertskim timom, već pripremilo mjere, a to je da se definiraju pojmovi – informativni let, uvodni let, panoramski let, komercijalni let i promotivni let, te da se utvrde kriteriji za njihovo provođenje. Da Direkcije pooštre inspekcijske kotrole”.

Ima li krivične odgovornosti u slučaju mostarske nesreće, odlučiti će postupajuća državna tužiteljica Dijana Kajmaković.

Izvještaj Komisije već je proslijeđen Tužiteljstvu BiH, a ova institucija provodi i svoju paralelenu istragi. Kako smo saznali, ovaj izvještaj može biti korišten kao jedno od stručnih vještačenja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mrežaTwitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.