"I ranije su ljudi izdržali namete, izdržat će i ove"

Vijesti 16. dec 201718:10 > 19:04
N1

Od povećanja cijena goriva strahuju privrednici, poljoprivrednici, na koncu građani. Dodatno siromašenje ionako osiromašenih sektora - poručuju. Lančana poskupljenja - neminovna.

I dok parlamentarci koji su glasali protiv akciza najavljuju apelaciju Ustavnom sudu i istragu o tome da li je neko od poslanika primio novac da bi glasao, oni koji su bili za, kažu, slijede bolji dani i nova radna mjesta. Na autoputu.

Nedovoljni, neredovni, neravnomjerni poticaji vladajućih struktura – već su poljoprivrednika, Nedžada Biću, koštali. Imao je 16 krava – danas nijednu. Namet do nameta. Bez razmišljanja da li će to dovesti, ionako nerentabilnu domaću proizvodnju – na ivicu opstanka. Sramotno – kaže Bićo.

“Sada imate takvu situaciju da upalite traktor, odeš na pumpu, naspeš gorivo, kao da si došao s najskupljim BMW-om ili Porscheom ili nečim, a taj traktor ne izlazi na te famozne autoceste ili brze ceste ili bilo gdje”, ističe Nedžad Bićo, poljoprivrednik.

No, ni sredstva od akciza neće u izgradnju cesta, ili autocesta – uporno tvrde oni koji su u Parlamentu glasali protiv. Uporno na odgovornost pozivaju i predstavnika EU u BiH, Wigemarka koji je za iste lobirao. Kažu – štiti interese EBRD-a. Milijarde eura ova evropska banka, već dvije godine zbog sankcija, ne plasira u Rusiju. Trebalo se, tvrde, naći pogodno tlo. Što je BiH. Prezadužena i u potrebi da uzima kredite kako bi vraćala kredite. A da bi se EBRD osigurao – nameti građanima, bili su neophodni, poručila je poslanica Alensandra Pandurević.

“Dosadašnja sredstva od autoputeva recimo, RS je u zadnjih deset godina od putarina za autoputeve i kredita imala milijardu i 290 miliona, utrošeno je milijardu i 252 miliona, znači 38 miliona nedostaje – u Federaciji milijardu 684 miliona, utrošeno je milijardu 391 milion za ovo što je urađeno – nedostaje čak 293 miliona. Ovdje se treba sprovesti istraga da vidimo gdje je nestao taj novac”, poručuje Pandurević, poslanica SDS.

Osima nevedene – dobro bi došla i istraga o tome, kaže Pandurević – da li je neko od poslanika čiji glas je presudio u aferi “akcize” primio novac za to?

“Mi imamo jedan problem u BiH – kada nam neko dođe iz neke zemlje, a u njegovoj zemlji ga niko ne zna, nije nikakvu afirmaciju dobio, niti političku ili neku drugu, dođe u našu zemlju i postane prvi čovjek BiH. I svi mu se dive na ono što on kaže i što predloži, što ne može biti svaki put od interesa za BiH”, tvrdi Sadik Ahmetović, poslanik Nezavisnog bloka.

Suprotno ovim stavovima – 22 poslanika koja su glasala za, tvrde, – u interesu je građana. Izgradnja autoputa, jednako je, nova radna mjesta. Autoput, bolje ceste znače, razvijeniju ekonomiju, turizam. I uvjeravaju da novci od putarina neće ići u budžet. Kontrolu će vršiti entitetska javna preduzeća, kaže poslanica SNSD-a, Dušanka Majkić. Iako mnogi upoziravaju – bilo je situacija kada su entitetske vlade uzimale s računa javnih preduzeća za budžetske potrebe.

“Uprava za indirektno oporezivanje BiH direktno njima šalje pare i nema više mogućnosti da se malo uzme za budžet. Usvajanjem ovog seta zakona deblokirana su sredstva Međunarodnog monetarnog fonda i Evropske banke za obnovu i razvoj i to namijenjeno razvoju. Donijet će mnogo dobrih stvari za građane BiH”, kaže  Dušanka Majkić.

A donijet će – predviđaju pojedine ekonomske analize i lančana poskupljenja osnovnih potrepština. O tome je za portal BUKA nedavno, još jedna SNSD-ova poslanica, Milica Marković između ostalog rekla – i ranije su građani bili izloženi povećanju nameta. Izdržali su. Izdržat će i ove.