Nove cijene goriva na benzinskim pumpama u BiH. Litar benzina kao i dizela košta 2.26 KM. Zbog poskupljenja goriva skuplju vožnju najavili su i sarajevski taksisti i to za 20 feniga po kilometru.
U kompaniji Centrotrans kažu cijene će biti veće, ali još se ne zna za koliko i od kada. Građani nezadovoljni. kažu sve ide gore osim plaća i penzija.
– “Ta poskupljenja ne vode ničemu.evo ja sam penzioner pa kad to povećaju hoće li se moći, hoće li se povećati penzije, samo to”;
– “Čim gorivo skoči skočit će sve ostalo, ja sam očekivala već da će skočiti, struja jel nije još”;
– “Kakva je situacija u državi ovo nije čudo što se dešava, postojeće vlasti ne znaju ništa drugo nego dizanjem cijena, oni sve probleme tako rješavaju”, kazali su nam građani.
Cijene životnih namirnica zasad miruju. Da nema osnova za njihovo povećanje smatraju u udruženju potrošača. Smatraju da nema razloga da se cijene povećavaju, jer nisu bile ni snižene usljed pada cijena energenata na svjetskom nivou prethodnih godina.
“Niko od proizvođača, distributera, poddistributera, trgovaca nije se oglasio i rekao da snižava cijene svojih proizvoda na konto manjih cijena na energente. Više od tri godine oni su imali priliku da poprilično stabilnim cijenama njihovih proizvoda koriste neku pogodnost pada cijena na svjetskom tržištu”, navela je Gordana Bulić iz Udruženja potrošača.
Da su građani prevareni novim zakonom o akcizama mišljenja je Marin Bago, predsjednik Udruge za unapređenje življenja Futura. Kaže: “Puteve smo mogli izgraditi davno, a nove akcize mogu itekako utjecati na životni standard i potrošačku moć građana”.
“Naravno da će povećanje cijene energenata uvjetovati povećanje prosječne potrošačke košarice ona je prošle godine bila 1850 KM Bojim se da će ovo povećanje podignuti tu košaricu do 2000 KM. Svaka obitelj zna što to znači”, naveo je Bago.
Skuplje gorivo znači skuplju poljoprivrednju proizvodnju. Stočari i poljoprivrednici negoduju jer kažu subvencije nisu dovoljne i neminovno će biti poskupljenje voća, povrća, mlijeka i mesa. Da će najviše ispaštati poljoprivrednici saglasan je predsjednik VTK BiH. Smatra da ipak ne smije doći do prevelikih poskupljenja ostalih proizvoda.
“Bilo bi jako važno iz ovog segmenta akciza izvaditi tzv. plavi dizel koji ne bi bio opterećen akcizama, a to je za naftu koja se ne troši na putevima, koja ne opterećuje puteve, to su za rad poljoprivred nih mašina, specijalnih kotlova i tako dalje”, pojasnio je Ahmet Egrlić, predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH.
Dodaje neophodna je transparentnost prilikom utroška sredstava od akciza i gradnje autocesta.
Podsjetimo, uvođenjem novih nameta građanima, bh. političari osigurali su kreditna sredstva za izgradnju novih kilometara autocesta, čije će korištenje ponovo plaćati građani Bosne i Hercegovine.