Gradi li se Koridor 5C, ili su gradilišta u zastoju? Česta je dilema. Naša ekipa obišla je aktivna gradilišta i uvjerila se kako teku radovi. Pitali smo nadležne i kada će bageri na nove dionice?
Radnici i mehanizacija Heringa iz Širokog Brijega na jednoj od tri aktivna gradilišta na Koridoru 5C. Radovi kasne, ali se očekuje da će ova dionica biti gotova do kraja juna.
Bili smo na dionici Drovuša – Klopče, ukupne dužine 2,3 kilometra. Most dužine 650 metara, najduži na koridoru 5C. Vrijednost ove dionice je 33 miliona eura i financira se kreditnim sredstvima Kuvajtskog fonda. Inžinjeri kažu da je ovo jedna od najzahtjevnijih dionica. Gradi se tri godine i trebala je biti završena 15. marta. Ali, nije.
Rok je već jednom probijen. Kao razlog se navodi nepovoljna geologija, ali i veliki broj objekata i dodatnih zahvata. Na ovoj dionici srušeno je 37 kuća. Ove kuće su posebnom metodom zaštićene od klizišta. Na gradilištu je svakodnevno indirektno uključeno blizu hiljadu radnika. Izmješteni su dalekovodi, ali i plinovod.
“Trebali smo izmjestiti 2,5 kilometara magistralnog plinovoda Sarajevo – Zenica, ali tako da je Željezara Zenica morala imati cijelo vrijeme dotok plina. I to smo uspješno izveli”, kazao je Ahmed Mušija, predstavnik investitora.
Ekvivalent ovdašnjih 2,3 kilometra je 20 kilometara autoputa u nekom ravničarskom terenu, kaže Mušija.
Radovi na ovoj dionici su u punom jeku. Međutim, kritičari kažu da je i ovo što se radi, radi se suviše sporo, te da u posljednjih nekoliko godina u FBiH nije otvoren nijedan kilometar novog autpouta. Izvršne vlasti tvrde da su omogućili uvjete da se novi kilometri nasatave graditi.
“Mi smo stvorili pretpostavke financijske za ubrzanu izgradnju puteva i autoputeva. Dalje nadležnosti su na entitetskim ministarstvima”, kaže Denis Zvizdić, predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.
Te pretpostavke se odnose na usvajanje povećanja akciza. No, postojeća tri gradilišta na Koridoru financiraju se iz ranije dogovorenih sredstava. Kada će bageri na nove dionice?
“Za projekat Počitelj – Buna u dužini 7, 2 kilometra, da najdalje do kraja aprila potpišemo ugovor i da do kraja maja izvođač uđe u te radove”, kazao je Adnan Terzić, direktor Autocesta FBiH.
Nakon usvajanja akciza, Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila je 700 miliona eura, sa kojima bi u naredne dvije godine trebalo početi graditi još pet dionica.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.