Ivana Korajlić iz Transparency Internationala je u Novom danu N1 televizije ukazala da poliitčke stranke u toku predizborne kampanje iskorištavaju svaku priliku za promociju. Kao primjer za to je navela i uručivanje građevinske dozvole.
“Političke stranke promoviraju, oglašavaju rad javnih institucija, što pokazuje da prisvajaju javne institucije. Imate čak i da se od uručivanja građevinske dozvole pravi predizborna promocija. Javna sredstva se izdvajaju za potrebe stranačkih kampanja”, istakla je.
Korajlić se osvrnula i na govore političara u toku kampanje u kojima su sadržani govor mržnje i prijetnje. Ocijenila je da se do sada to nije dešavalo tako otvoreno i da je Transparency International prijavio nadležnim institucijama političke poruke za koje smatraju da su neprihvatljive.
“Smatrali smo da postoji obaveza da podnesemo prijave. Institucije moraju postupati po slučajima koji utiču na izborni proces. Centralna izborna komisija je počela kažnjavati govor mržnje. Ali, van njihovog radara su ostale prijetnje”, rekla je za N1.
Naglasila je da političke stranke zloupotrebljavaju javna dobra u kampanji. Prema njenim riječima, u prve dvije sedmice predizborne kampanje je deset političkih stranaka na oglašavanje u televizijskim i štampanim medijima potrošili 790.000 maraka. Očekuje da će taj iznos do okončanja kampanje biti “višestruko veći”.
Korajlić je istakla i sljedeće:
“Tu je i vanjsko oglašavanje. Mnogo je više plakata nego ranijih godina. Teško je procijeniti koliko ima plakata”.
Kako je kazala, teško je procijeniti koliko košta organizovanje stranačkog skupa, te je dodala:
“Pratimo broj, vrstu i sadržaj skupova, što poredimo sa izvještajima koje dostave stranke. Iznose koje prijave ne odgovaraju stvarnosti. Prema njima, ispade da organizacija skupa u prosjeku košta 2.000 maraka, što je nemoguće ako znate šta je potrebno za jedan skup”, zaključila je Korajlić za N1.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.