Dva dana ostala su do općih izbora u Bosni i Hercegovini, a o kampanji je za N1 govorio Slaven Kovačević, stručnjak za geopolitiku i euro-atlanske integracije.
Kovačević je istakao da je matrica provođenja izbornih kampanja godinama ista. Političke stranke smatra on koje nemaju izborni program ulaze u prodor verbalne komunikacije koja je dvosmjernog karaktera.
“Razmatrajući nekoliko prethodnih izbornih kampanja uočeno je da je matrica provođenja izbornih kampanja ista. Ta se matrica zasniva na ojačanim emocijama prema biračima gdje se tenzijama eventualno nekog straha pokušava ostvariti prodor u glasačko tijelo. To rade najčešće one političke partije i snage koje nemaju dovoljno kvalitetne izborne programe koji bi trebalii biti zbir njihove izborne ponude ili izborniih obećanja. Tada političke stranke koje nemaju izborni program ulaze u prodor verbalne komunikacije koja je dvosmjernog karaktera sa građanima gdje kroz iniciranje straha pokušavaju da pronađu prostor za svoje glasačko tijelo. To rade na jedan doziran način koji dotle eskalira da bude što manja izlaznost na izboriima i da izađu samo njihovi odani birači”, kazao je Kovačević.
Prethodne četiri godine aktuelna vlast se ne može pohvaliti prevelikim dostignućima posebno ne u korist građana stav je Kovačevića.
“Građani bi trebali poslati poruku da je svako smjenjiv. To bi bila osnovna poruka koja bi sigurno prodrmala političku scenu. Kada imate političke stranke koje se osjećaju konforno onda se one ponašaju oportunistički”, potcrtao je Kovačević.
Stranke prema vani djeluju veoma komforno kao da su sigurne u svoj rezultat, naglasio je Kovačević.
“Stranke prema vani djeluju veoma komforno. Kroz izborne plakate i izborne tribine koje organizuju, posebno plakati koji su se u jednom velikom broju pojavili govori da tu postoji bojazan. Taj vizualni kontakt nastoji nadoknaditi gubitak glasova, spasiti, na koje ne mogu računati. Političke stranke koje nemaju program plaše se izbornog ishoda i pokušavaju ući u izborno tijelo putem plakata što je pogrešan metod. To nije dobro”, kazao je on.
Masovnim izlaskom na izbore građani bi trebali poslati poruku da je ključ života u rukama birača, a ne u rukama političkih stranaka ocijenio je Kovačević i dodao:
“Kada bi imali izlaznost iznad 60% pokazali bi da je svaka stranka smjenjiva. Poslali bi poruku da je svaka vlast smjenjiva bez obzira ko je činio. Tada bi političke elite počele razmišljati da se ne mogu ponašati komotno i na oportunistički način već da moraju da rade u korist građana koji će nakon četiri godine kasnije podnijeti fakturu političkim strankama da nešto nije urađeno kako treba i da zbog toga neko treba biti smijenjen.”
Kovačević izbore vidi kao licitaciju ideja.
“Izbore ja vidim kao licitaciju ideja ili bi trebalo da bude. U našem ambijentu je teško doći do licitacije ideja kada se strahom pokušava ostvariti glas”, zaključio je Kovačević.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.