Ranije odlučeno, danas potvrđeno, plan BiH je da se grade dva kraka autoputa, od Sarajeva do Beograda, sve bi to moglo koštati, procjenjuje se tri milijarde evra, toliko približno iznosi zbir godišnjih budžeta Republike Srpske u Federacije BiH. Novac je, ranije su potvrdili spremna izvojiti Turska, no do sada je ostalo nejasno pod kojim uslovima. Vlasti u BiH se nadaju da će bar dijelom to biti grant sredstva.
Predstavnici RS i FBiH nisu se mogli usaglasiti nakon što je iz Turske stigla ponuda da finansraju gradnju autoputa Sarajevo-Beograd. Pa je tako umjesto jedne trase puta odlučeno da se grade dvije. No do sada nije poznato pod kojim uslovima bi Turska izdvojila tri milijarde evra koliko će procjenjuje se koštati gradnja ovih puteva.
“Još ćemo vidjeti, ne znači da će biti zaduženje. Najbolje bi bilo da dobijemo grant. Možda jedan dio, ali i onaj ostalio dio, kakav god mora da bude prihvatljiv, za finansijsku situaciju u BiH”, kazao je Milorad Dodik, predsjedavajući Predsjedništva BIH.
Kod Sarajeva, autoput bi se razdvajao na dva kraka. Jedan preko Rogatice, sa odvajanjem za Goražde, do Višegrada, gdje bi se na graničnom prelazu Vardište spajao sa autoputem u Srbiji. Drugi krak bi iz Sarajeva išao prema Tuzli, do Brčkog i Bijeljine gdje bi se takođe spojio sa autoptevima Srbije.
“Tu je FBiH i na parlamentu i na Parlamentu i na Vladi iskazala interes da se svakako uključi i Goražde, tako da bismo uz ovaj korodior napravili taj tehnički odvojak i uključili i Goražde”, kazao je Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija FBiH.
I dok se iscrtavaju mape novih autoputeva, Koridor 5C čeka nastavak radova. Jedna od prioritetnih dionica je Zenica-Doboj. Tako bi se autoputem povezli Sarajevo i Banjaluka.
“U naredna dva mjeseca biće raspisan tender za tu dionicu, tako da što se tiče koridora 5C, zahvaljujući akcizi koja je usvojena, mi smo komplet pokrili od Svilaja do Bijače”, dodao je Lasić.
“Mi potpisujemo sa izvođačem za prvu fazu i nastavljamo dalje. Ovih dana potpisujemo. Nije sporno”, kazao je Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS.
Lokalne zajednice raduju su gradnji puteva, sa željom da uskoro vide radne mašine na planiranim dionicama, kojim je karta BiH gusto iscrtana.
“Brčko kao što znate ima luku na rijeci Savi koja je najveća riječna luka u BiH, i ona je jedan od argumenata zašto bi trasa autoputa trebala da prolazi kroz Brčko, vidimo tu svoju šansu”, istakao je Siniša Milić, gradonačelnik Brčko distrikta.
BiH u ovom trenutku nije povezana na mrežu autoputeve susjednih zemalja. Samo se jedan granični prelaz između BiH i Hrvatske nalazi na autoputu. Granični prelaz Bijača.
N1 pratite putem aplikacija za Android| iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook| Instagram i UŽIVO na ovom linku.