Radovi na Pelješkom mostu u punom su jeku. Na gradilištu su prisutni brodovi, mašine, a trenutno se radi na usađivanju pilota u morsko dno. Više od stotinu kineskih radnika je angažovano na ovom projektu vrijednom 562 miliona eura, a u narednim mjesecima očekuje se njihov dolazak u još većem broju. I dok su stanovnici Komarne sretni jer će im novi most donijeti bolju povezanost s Hrvatskom, s druge strane Neumljani izražavaju zabrinutost zbog mogućeg pada prometa.
Gradilište Pelješkog mosta u Komarni. Tu je veliki broj mašina, brodovi i piloti koji su već ugrađeni kao temelji za dva glavna stupa budućeg mosta. Svojim gliserom sa velikom znatiželjom tok radova prati Ivo Jerković iz Komarne.
“Trenutno se radi na dovoženju opreme, došlo je 7-8 brodova u par dana”, priča Ivo Jerković, predsjednik Mjesnog odbora Komarna.
Dosad je u morsko dno zabijeno 76 od ukupno 148 stalnih pilota, koliko je predviđeno projektom, a očekuje se da će svi biti postavljeni do maja ove godine. Kinezi rade punom parom i bez oklijevanja priča Jerković. Komarna ima blizu 200 stanovnika, a dobili su, kako tvrdi, novih 170 komšija kineske nacionalnosti.
“Pa negdje oko 170 Kineza je trenutno u ovom mjestu. Stotinjak je kod mene, sa mnom su potpisali ugovor na tri godine, a i neke smo kuće kineskoj kompaniji kratkoročno iznajmili. Tako da je dobar priljev ljudi, a najavljuje se još”, otkriva Jerković.
U Komarni nema dvojbe. Pelješki most donijet će im, kažu, puno koristi – bolju povezanost s ostatkom Hrvatske i manje gužve. A iznenađeni su brzinom rada kineskih radnika.
“To ne bi mogao niko bolje napraviti od njih, vidi se da su organizirani i nema kod njih ni sveca ni petka. Oni svaki dan rade 12 do 14 sati kad im dozvole vremenski uvjeti i rade vrhunski posao”, ističe Branko Babić, stanovnik Komarne.
I dok u Komarni s velikom radošću prate tok radova, u Neumu podijeljenja mišljenja po ovom pitanju.
“Za to imate i pobornika i protivnika te ideje. Možete čuti dobre argumente i s jedne i s druge strane. Pelješki most će sigurno rasteretiti Neum od velikih gužvi koje se stvaraju u ljetnim mjesecima zbog vozila koja su u tranzitu kroz Neum. Izgubit će na vrijednosti svi objekti koji se nalaze na magistralnoj cesti”, tvrdi Branimir Butigan, koordinator poslovanja Hotela Grand.
“Hrvatska spaja svoje dijelove kako bi brže i ugodnije putvali, a što se tiče Neuma mislim da će se ovaj dio Jadranske magistrale rasteretiti, a na nama je da stvaramo bolje uslove i da imamo sve više gostiju”, dodaje Živko Matuško, načelnik Općine Neum .
Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra, visok 55 metara i imat će četiri saobraćajne trake. Rok za završetak gradnje mosta je tri godine, a vrhunac radova očekuje se u razdoblju od sredine ove godine do kraja 2020. kada se predviđa da će na gradilištu biti blizu 400 radnika, te još 250 na proizvodnji čelične konstrukcije u pogonima u Kini.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad