Izgradnja Pelješkog mosta u punom je jeku, usprkos protivljenju većeg dijela bh. javnosti. Problem je predstavljala i izgradnja pristupnih cesta zbog administrativne trakavice i brojnih žalbi. No, čini se kako je i taj postupak došao kraju i neće se ostvariti ona "da će Kinezi prije izgraditi most nego li će se riješiti ceste".
Osamdesetpet posto projekta sufinancirano je sredsvima Europske Unije, procedura se mora poštivati tim više, pa su tako nakon žalbenih postupaka za izgradnju pristupnih cesta odabrani njemački Strabag i grčki Avax. Uz Kineski konzorcij koji gradi sam most.
“Ukupna vrijednost tih ugovora je nešto malo manja od 990 milijuna kuna, i ono što da govorimo u punim iznosima, to zajedno sa ugovorom za most iznosi 3,1 milijarde kuna”, kaže Josip Škorić.
Riječ je o strateškom infrastrukturnom projektu koji će povezati jug Hrvatske. Pa muka kroz prolazak putnika Neumskim koridorom više neće biti. Osim stanovnika juga zadovoljni i odgovorni.
Radi se o 30 kilometara pristupnih cesta, s kopnene i Pelješke strane od Duboke do Šaragovića, i Zaradeža sve do obilaznice Stona, pa od Zaradeža do Prapratnog i od prapratnog do mjesta Doli, i to je zapravo jedna od najzahtjevnijih dionica koja će imati dva tunela, vijadukt i most.
Konačnu riječ imao je hrvatski premijer Andrej Plenković kojemu će ovaj najveći infrastrukturnii projekt biti pri vrhu uspjeha njegove Vlade. Muče ga i rokovi…
“Miletiću, kad će ovo bit gotovo? Aha, znači brzo. Drugu dionicu radi Avax, Vi? Mi ćemo prije Strabaga. Ok, onda vama dajem 28 mjeseci, a njima 33”, poručuje Plenković.
Cijeli projekt nadzire glavni investitor – Hrvatske Ceste. A ako sve bude išlo svojim tijekom do Dubrovnika ćemo preko Pelješca u srpnju 2021.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad