Uz enormna mjesečna primanja, luksuzne automobile u kojima se voze, još luksuznije vile u kojima žive, a sve na račun građana - većina bh. političara živi u paralelnoj realnosti. Dok građani broje svaku marku svojih ispodprosječnih plaća, svakodnevno brinu kako će otplatiti kredite za nekoliko kvadrata u kojima žive, automobile stare i do 15 godina, političari ih nerijetko kroz izjave ubijeđuju da je njihov standard na zadovoljavajućem nivou.
Da građani imaju novca više nego što treba, federalni premijer Fadil Novalić, zaključio je još 2016. godine. Poručivši kako su rastrošni. Fadile oprosti! Uzvratili su građani. No, premijer nastavlja.
“Mi sad imamo u Evropi recesiju, Njemačka je na 0,4 ali mi zahvaljujući gradnji autoputeva nismo osjetili tu recesiju naš BDP je gotovo ostao isti zahvaljući što imamo tu infrastrukturu”, kazao je Novalić.
Da građani ne bi trošili previše novca na životne namirnice, tu je povećanje akciza. Milione godinama izdvajaju za autoput. Koji i danas vodi od Sarajeva do Zenice i Tarčina. A nije uslijedio ni obećani ekonomski bum.
“Pošto ja jako volim IKEA-u i moram ići u Hrvatsku da bi kupila tako neke njihove proizvode spomenula sam iz jednog prostor razloga što mislim da u nekom dugoročnom periodu će doći do razvoja gospodarstva”, kazala je Diana Zelenika, HDZ 1990, decembru 2017. godine.
Cvjetaju radna mjesta, kažu nadležni. Ali ih je u posljednje dvije godine, 40 hiljada dobilo posao. Podaci su državne Agencije za statistiku. Ista Agencija istovremeno u saradnji s Unijom za održivi razvoj objavljuje – u šest godina BiH napustilo gotovo pola miliona ljudi. No, za politiku bitno koje nacionalnosti?
“Vjerujem da nas je oko 16 posto, to vam govori u prilog činjenici da mnogo više odlazi Bošnjaka i Srba iz BiH nego Hrvata”, kazao je Dragan Čović, HDZ, u martu 2018. godine.
Dramatične demografske promjene. BiH zemlja sa najnižim natalitetom u Evropi. Vlasti su zato u stanju da produže životni vijek.
“Porastao je… pa svakako, dakle, određenim mjerama… samim, dakle, reformama… odnosno… dakle tu su podaci… oni su… kako bih rekla… oni su… neumoljivi… znate”, kazala je Željka Cvijanović, SNSD, u maju 2016. godine.
Dva učenika u školi. Nema učenika u školi. Zatvaraju se obrazovne institucije. Odlaze cijele porodice. Stvar bi kažu mogle promijeniti i strategije.
“Svi nivoi vlasti koji su ustavom nadležni za izradu strategija moraju učiniti više da bi prije svega mladoj populaciji ponudili ono što oni očekuju a to je veće mogućnosti”, kazao je Adil Osmanović, SDA, u oktobru ove. godine.
Izbori u Mostaru naredne godine, kandidatski status za članstvo u EU naredne godine. Infrastruktura. Perspektiva. Obećali su političari. Sve od navedenog je izostalo. Ali Čović poručuje:
“Ja sam i dalje optimističan što se toga tiče”.
Da li zbog optimizma ili činjenice da radili ili ne, mjesečno naplate i preko 5 hiljada maraka, što je oko šest puta više u odnosu na prosječne plaće građana – niti jedan političar do sada nije napustio BiH? A nemaju neke posebne uslove, kažu.
“Ja mislim da ovo Predsjedništvo manje košta nego jedan predsjednik manje zemlje od BiH, mi nemamo ni rezidencije, mi nemamo avion, mi nemamo nikakav bijeli hljeb, ja sam na birou rada za tri-četiri dana, dakle nemamo poslugu, nemamo svoja odmarališta, nemamo ništa osim ove zgrade. A imate automobile? Najskuplje. Automobil koji u jednom mandatu pređe do 300 hiljada km, gdje se vozi 200 na sat, gdje se provodi u automobili 10 sati nije skup”, kazao je Bakir Izetbegović, SDA, u novembru 2018. godine.
No, desetine ovakih priča ne bi bile dovoljne da se sumira šta sve političari imaju, a građani s druge strane nemaju.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad