Agencija za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi Bosne i Hercegovine najavila je kako bi se večeras trebao dogoditi istorijski trenutak za Bosnu i Hercegovinu kada bi država trebala preuzeti kontrolu nad svojim nebom. Međutim portal Kapital tvrdi drugačije. I Ministarstvo prometa i komunikacija potvrđuje, da treća faza preuzimanja nije realizovana. Ono što je sigurno da će bh. kontrolori pratiti hiljadu letova više nego u prošlosti.
Večeras će Bosna i Hercegovina preuzeti kontrolu nad cijelim svojim vazdušnim prostor, poručuju iz Agencije za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi. Međutim novinari portala Kapital tvrde da BiH odnosno BHANSA neće kontrolisati cijelo bosanskohercegovačko nebo.
“Unsko-sanski Kanton i dio Republike Srpske i dalje će ostati pod kontrolom Hrvatske. Ali i neki pogranični pojas sa Srbijom i Crnom Gorom. Najznačajniji je ovaj dio veliki iznad USK i RS-a, odnosno od Omarske dole prema Jadranskoj obali. To će ostati koridor koji će ostati u nadležnosti Hrvatske”, kazao je Siniša Vukelić, urednik portala Kapital.
Istraživanje kolega sa kapitala potvrđuje i odgovor državnog Ministarstva prometa i komunikacija, koje kroz pregled ove skice pokazuje koji dio BiH će kontrolisati BHANSA. Iz ministarstva naglašavaju da preuzimanje kontrole neba vrši se kroz tri faze. Prva faza je realizovana, druga faza biće implementirana večeras, a ostali pregovori sa Hrvatskom se provode na osnovu odluke Predsjedništva BiH iz juna 2019. sa 3. redovne sjednice.
“Potreba Bosne i Hercegovine je da delegira odgovornost pružanja usluga za dio prostora, do uspostavljanja uslova za realizaciju Faze III. Pregovori sa Republikom Srbijom i Crnom Gorom su okončani. Slijedi odluka Predsjedništva BiH o potvrđivanju sporazuma. Pregovori sa Republikom Hrvatskom su završeni, usaglašen je tekst nacrta Sporazuma i upućen Vijeću ministara BiH da uvrste na dnevni red”, saopćeno je iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
Zašto na dnevni red preuzimanje bh neba čeka 27 godina?
“Problem je što na adekvatnim mjestima sjede neadekvatni ljudi, nisu stručnjaci vodili proces, to je glavni problem, kao i u svim drugim oblastima”, smatra Omer Kulić, aviostručnjak i pilot
Predsjedavajući Vijeća ministara pozdravlja historijski trenutak države, ali nema saznanja o tome da li BiH zaista preuzima kontrolu svog cjelokupnog neba.
“Nemam tu informaciju, u kontaktu sam sa Upravom BHANSA-e i to ćemo vidjeti do večerašnje manifestacije”, izjavio je Denis Zvizdić, predsjedavajući Vijeća ministara BiH.
Dok manifestacija traje, urednik portala Kapital Siniša Vukelić postavlja pitanja kako država preuzima ovako veliku odgovornost a nema potvrde sporazuma sa Hrvatskom, Srbijom i Crnom Gorom kroz Predsjedništvo i Vijeće ministara.
“Prema našim saznanjima Hrvatska traži da se sva nadležnost za budući eksces ili u slučaju avionske nesreće bude nadležan Sud u Hrvatskoj i da se sudi po hrvatskim zakonima. A sve eventualne moguće štete da snosi Bosna i Hercegovina”, kazao je Vukelić.
Mnogo pitanja malo odgovora. Odgovore nismo dobili od ministarstva prometa Republike Hrvatske. Dok čekamo odgovore na još pitanja, tokom zime bh kontrolori pratiće 800 letova, a za vrijeme ljetne sezone, iznad Bosne i Hercegovine će letjeti i do 1.200 aviona.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad