Situacija sa aviosaobraćajem polako se popravlja u BiH. No, i dalje se bilježe ogromni gubici uzrokovani pandemijom. Nek nam je Bog na pomoći, poručuju pojedini stručnjaci za aviosaobraćaj.
Letova sa glavnog aerodroma u državi nije bilo u maju. U prošlom mjesecu 3% u odnosu na prošlu godinu. Vlada Federacije odobrila je 700.000 KM za subvencioniranje dijela tekućih troškova poslovanja.
“Mogu reći da je to u odnosu na naše ukupno poslovanje i troškove koje imamo jako malo i ne može pokriti ni naše operativne troškove, koji su isključivo vezani za javnu funkciju i mora se razumjeti da mi imamo dva segmenta. Javna funkcija, a drugi segment je ovaj poslovni”, kaže Nermin Zijadić, direktor saobraćaja i usluga na Aerodromu Sarajevo.
Javna funkcija podrazumijeva da je sarajevski aerodrom ključna ulazno izlazna tačka iz zemlje u vrijeme pandemije za evakuacijske, repatrijacijske, ambulantne, cargo i vip letove. Ranije ovakve česte slike sa najpoznatijeg terminala u zemlji danas su nemoguće. I bit će još zadugo, kažu stručnjaci za avio saobraćaj. Taksa HV se prikuplja isključivo od putnika aerodroma u Sarajevu. Distribuira je Federalno ministarstvo prometa. Između ostalih i aerodromu u Mostaru na kojem se ništa ne dešava osim što je promijenjen direktor. Ivan Ljubić zamijenio je Marina Raspudića. Bivši direktor Mostarskog aerodroma, danas je u Direkciji za civilnu avijaciju. Revizori su utvrdili da je Aerodom Mostar sredstva dobijena od Federacije trošio ”po potrebi”, a ne po dogovorenom utrošku sredstava.
“Nijedna marka nije nenamjeski utrošena. Volio bih kada bi sutra ti revizori koji dolaze, a isključivo su ekonomske struke, kada bi bio neko iz aviosaobraćaja, bilo bi lakše. Onoga trenutka kada nema novca, pokušate iz postojećih prihoda to rješavati. Mi smo pisali pravobraniocu. Dobili smo odgovor da to nije veliki prekršaj i da idemo sa ministarstvom u dogovor i mislim da ćemo to riješiti”, rekao je Marin Raspudić, bivši direktor Aerodroma Mostar.
Riješiti sličan problem morat će i čelnici tuzlanskog aerodroma. Direktor poručuje da od ministarstva nije dobio ništa još pismeno. Nova sredstva od Vlade Federacije u iznosu od 930 hiljada KM očekuje u narednoj sedmici. Od kantonalne 330. Bez njih, kaže ne bi mogli biti pokriveni gubici zbog pandemije. Raduje ga što je ovo trenutno ubjedljivo najprometniji aeodrom u zemlji. Iako je ostao bez linija za Beč i Salzburg.
“Do kraja mjeseca su obustavljeni letovi za Austriju. To je odluka i austrijske vlade koja je primorala Wizzair da obustavi letove”, ističe Esed Mujačić, direktor Aerodroma Tuzla.
Letiti se iz Tuzle trenutno može na 14 destinacija u Evropi. Avioni nisu puni, popunjenost je na 50%.
Građani sa kojima smo razgovarali, kažu:
“Malo je čudno, prvi put maska.”
“Malo je teško disati, ali ok.”
“Meni je dobro, šta ko misli, sve zavisi.”
Za to vrijeme u Banjaluci redovni letovi samo za Beograd.
“U odnosu na prethodnu godinu u ovom periodu ostvareno je oko 50 % letova. U najavi je obnavljanje letova Ryanaira za Brisel i Memingem od augusta mjeseca”, govori Vesna Mirjanić, izvršni direktor za ekonomske poslove.
Svi aerodromi u našoj zemlji očekuju veću finansijsku pomoć vlasti. U Bihaću čekaju da Federalna vlada rebalansom budžeta odobri 2,5 miliona KM za projekt novog aerodroma.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad