Sutra će biti donesena odluka hoće li radnici Željeznica RS u subotu izaći na proteste. Sve je neizvjesno iako je prošle sedmice takvu odluku donijelo svih šest sindikata ovog javnog preduzeća.
Putničkog saobraćaja u Željeznicama RS skoro da i nema. Prihode donosi teretni. Ali nedovoljno. Posljednju deceniju Željeznice posluju sa gubitcima.
Željeznice RS posljednji put su poslovale pozitivno 2006. godine, a od tada je napravljen dug u iznosu od 240 miliona KM za koji još niko nije odgovarao.
Kao aparat za kupovinu glasača svaki put pred izbore nagomilavaju se novi radnici. U brojku od 3.300 zaposlenih sumnjaju u sindikatu.
“Mislim da ima mnogo više radnika. Vi znate da se prije četiri godine primljeno više od hiljadu radnika u Željeznice. Ovo sad što se dešava stvarno je za ulicu spremno”, smatra Boris Šukalo iz sindikata.
Dok radnici tvrde da u posljednjih 6-7 godina krše njihova radna prava, iz Uprave poručuju, da iako Željeznice dijele sudbinu ukupnog privrednog sistema, njihovi radnici imaju redovnu platu u punom iznosu, te da im se isplaćuju naknade o kojima mnogi radnici u RS mogu samo sanjati.
Naknade za prevoz 150 KM, topli obrok 112 KM, novčana pomoć u slučaj usmrti člana porodice 480 KM, te troškovi sahrane, slučajevi smrti radnika, naknade za rođenje djece, terenske dnevnice – su samo neke od naknada u ovom preduzeću.
Radnici ipak tvrde da im je topli obrok nezakonito samnjen.
“Topli obroci ne kasne ali se isplaćuju mimo zakona gdje je propisan 185 KM. Mi smo tužili i dobili smo te tužbe jer je inspekcija rada utvrdila nepravilnosti”, otkriva Šukalo.
Nepravilnosti koje prije tri godine utvrdio glavni revizor još nisu uklonjene.
Radnici čije su tužbe teške oko 7 miliona maraka optužuju se da će preduzeće dovesti u stečaj, oni pak traže odgovornost prethodnih uprava koje su napravile dug od 240 miliona maraka.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.