Zagađenje u Sarajevu: Preporuke Vlade mrtvo slovo na papiru?

Vijesti 28. dec 201518:27 > 19:26
N1

Magla i smog i dalje su uzrok brojnih problema, od opasnosti po zdravlje građana, do otkazivanja letova i smanjenog broja turista. No, da li se u Kantonu Sarajevo zaista provode sve mjere zaštite po preporukama Vlade?

Dok građani sve ozbiljnije shvataju zagađenje, javnost lomi koplja – da li je smog domino efekat globalnog problema ili su bh. gradovi sivi zbog položaja u koltini? Dileme nema – ekološki osviješteno ponašanje će u svakom slučaju poboljšati kvalitet zraka.

Proces očišćenja našeg zraka, koje ćemo platiti u zdravlju i životima, moramo početi što ranije. Ako bismo imali punu volju i sva moguća sredstva na raspolaganju, to je nešto što će potrajati”, rekao je Anes Podić.

Na primjer, zabrana upotrebe vozila na više sati dnevno, jedna je od mjera koje je uvela Italija. Olakšica za Rim je i cjelodnevna karta za javni prevoz koja košta 1,5 euro.

I Vlada KS usvojila je dodatne mjere kako bi se smanjio nivo zagađenja. Kada je u pitanju saobraćaj, zabranjeno je kretanje vozila čiji je standard ispod euro 3, kao i za teretna vozila preko 3,5 tone. No, da li MUP KS usvaja preporuke Vlade?

Prema informacijama iz MUP-a KS, najviše što mogu je utjecati na svijest građana. Tehničkih uslova za pregled motora i isključivanje vozila, kažu nam, nema.

“Još nije proglašen crveni meteoalarm da bi policijski službenici morali hitno djelovati i sve ove kategorije vozila koje ne ispunjavaju uslove standarda eura 3 da isključuju iz saobraćaja. Želim da naglasim da su i policijski službenici živa bića i da bi dvanaestosatni rad zahtijevao i određene mjere od strane Vlade KS, da se policijskim službenicima osiguraju zaštitna sredstva kako bismo mogli sačuvati zdravlje“, rekao je Vahid Ćosić, policijski komesar MUP-a KS.

Konkretan odgovor na pitanje da li policijski službenici po preporukama Vlade KS zaista usvajaju Vladine preporuke, izostao je.

Da bi policija kako treba implementirala isključivanje saobraćaja kako treba, mora imati spremne parkinge za saobraćaj koji isključi, mora imati kazne. Ako ništa od toga nema, jasno je da je to nešto što se radi tek reda radi.

Slično je i sa obustavom nastave. Sa skraćenim časovima ili drugačije, školarcima ipak ostaje isti put od kuće do škole, po istom zraku koji Sarajevo i drugi bh. gradovi dišu već sedmicama.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.