Izgradnja mosta kod Svilaja: Kako će završiti treći pokušaj

N1

Nakon trećeg tendera, ponovo će biti potpisan ugovor o izgradnji mosta preko Save kod Svilaja u BiH, saznaje N1. Kao izvođači se spominje konzorcij koji čine Hering iz Širokog Brijega i Vijadukt iz Hrvatske. Cijena će biti veća od 26 miliona eura. Veća je za više od 5 milona eura u odnosu na prošlog izvođača, austrijskog Strabaga.

S obzirom da Strabag traži odštetu od BiH, Tužilaštvo naše zemlje je formiralo predmet “ko je odgovoran za kršenje Ugovora za Strabagom i zbog čega treba da platimo milionsku odštetu”.

U trećem pokušaju, najavljuje se gradnja mosta preko Save. Hrvatski resorni ministar Oleg Butković za HRT potvrđuje:

“U petak je donijeta odluka o odabiru izvođača na rijeci Savi kod Svilaja. Vrijednost projekta biće 150 miliona kuna. Finansiraćemo pola mi, pola bosanska strana”.

Dok se pominju novi izvođači, još uvijek nije riješen spor sa starim. Naime, austrijski Strabag, Ministarstvo saobraćaja i komunikacija BiH i Hrvatske autoceste, 2012. su potpisale ugovor o izgradnji mosta preko Save kod Svilaja. Tada pompezno najavljivani projekat koji je važan za koridor Vc je propao jer je Strabag jednostrano odustao nakon isteka roka da se izdaju građevinske dozvole i imenuje firma koja će vršiti nadzor. Nakon toga Strabag traži odštetu 2.800.000 eura, a Vijeće za rješavanje sporova nalaže da im se isplati iznos veći od 1.700.000 eura.

“Trenutno traje arbitraža po tom pitanju. Kako će se ona završiti u ovom trenutku je teško prejudicirati, niti je taj ishod moguće svakako predvidjeti”, kazao je Igor Pejić iz Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH.

Saznajemo da je BiH izgubila arbitražu po ovom pitanju i da ćemo platiti više od milion eura plus zatezne kamate Strabagu, ali i Hrvatskoj koja se nagodila sa Strabagom i platila više od 500.000 eura. Ta sredstva Hrvatska potražuje od nas, tako da bi sa kamatama morali platiti odštetu veću od dva miliona eura.

Zašto je propao posao sa Strabagom, zanimljivo je i Tužilaštvu BiH.

Tužilaštvu BiH je i tender izbora za nazdor zanimljiv. Naime, firma Radis iz Istočnog Sarajeva se žalila na tendersku proceduru, nakon čega Kancelarija za žalbe pokreće postupak i zabranjuje otvaranje koverata ponuđača, ipak koverte su otvorene. Izet Bajrambašić kaže da nije imao uticaj na komisiju za izbor. Dao je i izjavu Tužilaštvu, ali tvrdi da je iz svega bio isključen, iako je pomoćnik ministra za infrastrukturu. Tada je ministar bio Damir Hadžić.

“U junu mjesecu kada je došlo do raskidanja ugovora i kada je mene ministar Hadžić isključio iz ovog posla, naredio je da svu dokumentaciju dostavim pravnoj službi. A zašto se žurilo da se objavi drugi tender, a ne da se obnovi postojeći sa Strabagom, ne znam, ali ja nisam bio pogodan za bilo kakva dogovaranja“, rekao je Izet Barjambašić iz Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH.

Bajrmambašić ne želi da dalje otkriva detalje koje zna Tužilaštvo BiH, a ni bivši ministar Hadžić, koji nije mogao da nađe vremena za nas. O ovome je govorio njegov tadašnji zamjenik i nekadašnji resorni ministar Rudo Vidović koji kaže da je i sam bio isključen iz ovog projekta

Pomoćnici ministra su čak dužni bili. Došli smo do određenih mailova gdje su neki pomoćnici ministra zabranili da se u toj unutarnjoj korespodenciji dostavljaju bilo kakve informacije u kabinet zamjenika ministra“, komentarisao je Rudo Vidović.

Neko je odgovoran i za raskid Ugovora i za činjenicu da moramo platiti odštetu Strabagu. Iz Tužilaštva ne navode da li će i kada biti podignuta optužnica. Neslužbeno saznajemo da bi se to moglo dogoditi u septembru ove godine.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.