"Molimao" je streetwear brend sa sjedištem u Sarajevu, koji je kao ideja nastao mnogo prije 2010. godine kada je zvanično i pokrenut. Česta inspiracija dizajna je grad na Miljacki.
Iza ovog streetwear clothing brenda, koji je u potpunosti bh. proizvod, stoji jedan čovjek, Sandin Međedović. Odjeća namijenjena ženama i muškarcima nastala je kao “side project” s ciljem mogućnosti testiranja ideja, te rada na dizajnu i ilustracijama bez ikakvih ograničenja.
“Ideja mi se bukvalno „motala po glavi“ oduvijek jer su takvi projekti bili standardni dio graffiti art scene kojoj sam tada pripadao. Nakon više godina bavljenja dizajnom stvari su se napokon poklopile i bez nekih pretjeranih ambicija izbacio sam nekoliko majica na koje su ljudi super reagovali i od tada nismo stali“, ispričao je on.
Naš sagovornik je kazao da je Molimao oduvijek bio “One Man Army”, s obzirom da sav dizajn radi sam, ali ipak ističe da bez pomoći prijatelja ne bi mogao.
“Osim ako nije u pitanju neka kolaboracija, ali tu je dosta ljudi koji su diretno ili indirektno vezani za produkciju i promociju. Ljudi koji šiju majice, štampari, fotografi, blogeri, prijatelji. Svi su oni Molimao. Zatim tu je dosta organizacija koje su uvijek bile uz Molimao kao što je Mucha Lucha, Shush-Mush blog, SO.BA, Board Room i mnogi drugi.”
Istakao je da je “Molimao” u nekoliko navrata sarađivao sa dizajnerima iz regiona, ali da se majice šiju i štampaju u glavnom gradu BiH.
Za “Molimao”, Međedović je istakao da je jedna od dobrih, ali i loših stvari koje su vezane za dizajn jeste činjenica da to nije klasični posao.
“To je nešto što se voli i živi, te samim tim radi se 24 sata, jer i kada ne radite na nekom projektu direktno vama se uvijek motaju neke ideje po glavi.”
On kaže da su skiciranje, razvijanje ideja i dizajn zanimljivi dio priče te predstavljaju samo 20 posto posla. Ostatak odlazi na produkciju, dogovore sa krojačima, štamparima, organizaciju photo shootinga, komunikaciju sa kupcima, rad na društvenim mrežama, rad na web site-u, pakovanje i slanje majica, rad na promo materijalima itd.
“Kada vidite na internetu neki brand kao Molimao to sve dosta jednostavno i bezbolno izgleda i iz tog razloga se svake godine pojavljuje xy novih indie brandova od kojih 5 posto opstaje, a ostali odustaju kada vide da to nije baš toliko jednostavno.“
Prosjek godina osoba koje kupuju “Molimao” majice je od 24 do 34 godine, koji prepoznaju dobar dizajn i podržavaju lokalne kreativce i brandove.
Međedović je naglasio da društvene mreže koristi za promociju online prodaje, a pored webshopa tu su i redovni pop-up shopovi koji su organizuju na raznim lokacijama.
Dodao je kako je značaj Facebooka prepoznao davno jer je već dugo vremena u poslovima dizajna i marketinga.
“Dobro sam upoznat sa svim prednostima društvenih mreža i one su neizostavni dio svakog posla danas.”
Sa kupcima komunicira mnogo, jer se kako kaže, lako može “zarobiti” u svoj način razmišljanja.
“Svi savjeti koji “Molimao” mogu učiniti boljim u bilo kojem smislu su dobrodošli.“
Dokaz koliku pažnju pridaje Facebooku je redovno sponzorisanje proizvoda čime se povećava i prodaja.
“U zadnje vrijeme kada je Facebook promjenio svoj algoritam skoro je nemoguće doći do vaših fanova ukoliko ne platite promociju. Prodaja raste kada koristite bilo koju vrstu marketinga, a Facebook marketing tu nije drugačiji. Ukoliko prodaja ne raste ili loše targetirate vaše kupce ili imate loš proizvod – nema treće opcije.”
Smatrate li da je budućnost u online shopovima ili se tradicionalne prodavnice i dalje dobro drže?
“Tradicionalne prodavnice neće nikad nestati osim možda kada VR zaživi u toj mjeri da nećete moći razlikovati virtualnu od fizičke prodavnice. Online shopovi se sve više i više koriste, ali i dalje ne mogu zamjeniti iskustvo fizičke kupovine.”
Iz “Molimao” ističu da se dosta osoba pojavilo koje se bave sličnim poslom, ali da je mnogo toga nekvalitetno.
“Tako je svugdje u svijetu, uvijek je 10 posto neki prosjek interesantnih projekata. U zadnje vrijeme mi se na FB posebno izdvaja Waga Wood, super stvari prave.”
Za “Molimao” broj fanova na Facebooku ne igra veliku ulogu, jer za njih to danas ne znači mnogo.
“Radije bi imali 1.000 ljudi koji istinski prate i podržavaju Molimao, nego 100.000 random fanova.“
Za kraj razgovora Sandin nam je kazao da bi volio da se u BiH usavrše tehnike štampe, kao i da postoji veći izbor materijala.
“Na tome radimo svaki dan, a u budućnosti želimo imati pravu prodavnicu, više proizvoda i više dizajnera u timu.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.