Prodaja automobila u Kini prošle godine je premašila cifru od 23 miliona vozila, ali je rast godišnje prodaje prepolovljen u odnosu na 2013. godinu zbog slabljenja druge najveće privrede na svijetu.
Prodaja je porasla 6,9 posto, na 23,49 miliona automobila, što je manje u odnosu na ciljani rast prodaje od 8,3 posto, saopštila je Kineska asocijacija proizvođača automobila (CAAM), a prenosi agencija France-presse.
U 2013. godini, prodaja je skočila 13,9 posto na 21,98 miliona automobila, podstaknuta oporavkom japanskih brendova koji su prethodno bili pogođeni političkim sporom između zvaničnog Pekinga i Tokija.
Kina je, međutim, zadržala poziciju najvećeg tržišta automobila na svetu, pretekavši tako Sjedinjene Američke Države u kojima je 2014. prodato 16,5 miliona automobila, za 5,9 posto više nego 2013. godine.
“Prodaja putničkih vozila u Kini porasla je 9,9 posto na 19,70 miliona u 2014. godini”, navodi se u saopštenju CAAM-a, i dodaje da se u 2015. godini očekuje zadržavanje “relativno visokog” rasta prodaje putničkih automobila, ali i da će ukupna prodaja automobila vjerovatno pasti zbog ekonomskog usporavanja i štrožih propisa u pogledu emisije štetnih gasova