Valentinovo u znaku nježnosti

MasterCard

Želite da osvojite voljenu osobu na ovo Valentinovo? Probajte uz romantičnu večeru? Podijelite ovu vijest koristeći oznaku #LoveIndex.

13. februar 2018. Potrošači i dalje ulažu u doživljaj nasuprot materijalnom, s obzirom da novi podaci pokazuju povećanje troškova u smijeru sentimentalnih vrijednosti za 6% od 2015. godine, uz povećanje broja transakcija od 17% u periodu oko Valentinova.

Godišnji “Mastercard Love Index”, kreiran analizom kreditnih, debitnih i prepejd transakcija u periodu od tri godine tokom Valentinova (11-14. februar 2015-17), otkriva da put do nečijeg srca vodi preko stomaka – kao što su romantične večere u restoranima, koje zauzimaju prvo mjesto sa 40% učešća u potrošnji i 75% udjela u transakcijama 2017.

Nezaboravan doživljaj putovanja sa partnerom, avionom ili vozom, također je zabilježio značajan porast, jer je broj transakcija u 2017. godini porastao za 23%, što čini 22% ukupne potrošnje u vrijeme najromantičnijeg doba godine. Uživanje u hotelskim uslugama ostaje glavni favorit sa 27% udjela u potrošnji.

Podaci podržavaju rast “ekonomije iskustva”, jer sreću čini stvaranje trajnih uspomena – vrijednih objavljivanja na društvenim mrežama – umjesto kupovine “stvari”.

Beskontaktna tehnologija – savršena za izbjegavanje neugodnih trenutaka kada stigne račun – dobija na značaju, jer je vrijednost transakcija porasla za nevjerovatnih 311%, dok je broj transakcija porastao za 203% od 2015. godine. Beskontaktna potrošnja zapravo je porasla u svim kategorijama, sa najvećim porastom u segmentu putovanja – avionom ili vozom (1064%), kupovini nakita (453%) i cvijeća (446%).

N1

Nasuprot tome, sredstva utrošena na tradicionalne poklone za „dan zaljubljenih“, kao što je cvijeće, smanjena su za 3%, iako je broj transakcija porastao za 14%, što pokazuje da, iako je cvijeće i dalje simbol romantike, jedan cvijet često znači više od čitavog buketa. Slično je i sa nakitom, potrošnja je smanjena za 9%, ali su transakcije porasle za 10% (u odnosu na 2015. godinu).

Studija, koja se bavila ponašanjem kupaca na više od 200 teritorija širom svijeta, identifikovala je dodatne potrošačke trendove. 

Dakle, da li smo spontani ili sve planiramo kada je u ljubav u pitanju? Podaci sugerišu da je došlo do promjene prilikom kupovine poklona.

Više se kupovina ne odlaže do posljednjeg trenutka. Većina (30%) već 11. februara obavi kupovinu za Valentinovo (48,8 miliona transakcija na globalnom nivou, u posljednje tri godine), međutim, nešto više od četvrtine (27%) svih transakcija (između 11. i 14. februara) napravljene su na sam „dan zaljubljenih“.

Trend onlajn kupovine se nastavlja, sa ogromnim porastom broja transakcija od 136%, i to od Valentinova 2015. do Valentinova 2017. 

“Želja da razmazimo voljenu osobu na Valentinovo ne jenjava. Naši podaci sugerišu da ljudi i dalje kupuju tradicionalne poklone, ali ipak sjajni doživljaji i lična iskustva sve to nadmašuju. Beskontaktna plaćanja su praktična i olakšavaju život, tako da je sjajno vidjeti kako ljudi širom svijeta prihvataju ovu tehnologiju. Mastercard Love Index – sada već tri godine – ističe globalne i regionalne trendove kako bi se trgovcima ponudili neprocjenjivi uvidi u navike potrošača za vrijeme ovog romantičnog perioda” izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, Mastercard.

MasterCard

 O kompaniji Mastercard

Kompanija Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je tehnološka kompanija koja posluje u okviru svjetske platne industrije. Predstavljamo najbržu platnu mrežu na svijetu koja povezuje korisnike kartica, finansijske institucije, prodavce, javne uprave i poslovne subjekte u preko 210 zemalja i teritorija. Proizvodi i rješenja koja nudi kompanija Mastercard čine svakodnevne trgovačke aktivnosti – kao što su kupovina, putovanje, poslovanje i upravljanje finansijama – jednostavnijim, bezbjednijim i efikasnijim za sve. Pratite nas putem Twittera @MastercardNews, ili nam se priključite u razgovoru na našem blogu Beyond the Transaction Blog i prijavite se za najnovije vijesti na Engagement Bureau.