Sindikat Međunarodnog aerodroma Mostar danas je održao dvosatni štrajk upozorenja, jer uprava aerodroma nije ispunila dogovor postignut nakon prošlog štrajka upozorenja, poručuju iz Sindikata. Dodaju kako uprava ne uvodi nove letove, ne počinje pregovore o kolektivnom ugovoru, te krši prava iz ugovora o radnim odnosima.
Sindikat radnika mostarskog aerodroma ponovo na ulici – sa istim zahtjevima . Traže otvaranje pregovora o kolektivnom ugovoru, usvajanje sistematizacije radnih mjesta, vraćanje dijela plaće, plaćanje vremena pripravnosti, isplatu jubilarnih nagrada te prestanak s praksom isplate dijela prihoda u gotovini.
“Već šest ili sedam godina mi nemamo ništa plaćeno po zakonu, od noćnih sati, vikenda, nedelje, a prekovremenih sati sad i nemamo”, ističe predsjednik Sindikata Međunarodnog aerodroma Mostar Darko Buntić.
Kažu kako u prosjeku plata radnika koji rade noćne i prekovremene smjene iznosi od 750-800 KM. Međutim, štrajkom žele doći do prava koja ih sljeduju po zakonu.
“Nama je u zadnjih godinu dana smanjena plaća od 300 do 500 KM. Tražimo da nam se vrati stanje iz 2016. godine, da nam se redovno isplaćuju noćni sat , sve ono što nas po zakonu sljeduje”, kaže Antonio Lovrić, uposlenik mostarskog aeroderoma.
Broj putnika je kažu sve manji, nove linije nisu isplative, a Italijani više ne putuju s mostarskog Aerodroma, iako redovno posjećuju Međugorje, kažu iz Sindikata.
“Aerodrom je 2015. godine imao 75.000 putnika, 2016. godine 55.000 putnika a 2017. godine 42.000 putnika. Sada smo za pola godine imali 8.500 putnika. Ko je otjerao putnike, radnici sigurno nisu jer mi od njih živimo”, tvrdi Buntić.
S druge strane, direktor aerodroma tvrdi da je u više navrata tražio od Sindikata da se potpiše kolektivni ugovor.
“Četvrti put zovem sindikate da se potpiše kolektivni ugovor. Kolektivnim ugovorom se zaštićuju prava i obaveze svih djelatnika Zračne luke i menadžmenta”, podsjeća Marin Raspudić, direktor mostarskog aerodroma.
A s obzirom na to da je mostarski aerodrom gradsko preduzeće, kako nema gradskog vijeća, ni tu ne postoji Nadzorni odbor i Skupština. Nije moguće ni uvođenje strateškog partnera koji bi uložio u razvoj. Zbog nepostojanja Gradskog vijeća sjednica Skupštine Aerodroma već četiri godine nije održana, kaže direktor. I dok najavljuje mogućnost otvaranja novih linija za Skandinaviju i Poljsku, kao i vraćanje italijanskih aviokompanija, s druge strane radnici prijete generalnim štrajkom, ukoliko ne dođe do ispunjenja njihovih zahtjeva.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.