U mnogim američkim kompanijama, posebno u Silicijskoj dolini, zaposlenici se ustručavaju koristiti godišnji odmor jer im se to ne čini kao odlika dobrog radnika. Jedna od takvih tvrtki je i Tesla, čiji se kontroverzni direktor Elon Musk hvali kako radi 120 sati tjedno.
No, to nikako nije slučaj u najvećoj streaming kompaniji na svijetu, barem ako je vjerovati zaposlenicima koji su svoja iskustva s godišnjim odmorima opisali za Business Insider.
Mike Jones, koji radi u kadrovskoj službi Netflixa, prisjetio se situacije kada je tek trebao krenuti raditi.
“Bio sam na druženju sa zaposlenicima prije službenog početka rada i kolegica iz kadrovske me pitala kakve sam odmore isplanirao. Rekao sam da nisam baš tip za godišnje odmore i da sam mislio tu i tamo uzeti dan ili dva slobodna”, prisjetio se Jones u podcastu “We Are Netflix”, prenosi Jutarnji list.
Broj kompanija koje svojim zaposlenicima omogućuju nelimitiran broj dana godišnjeg u SAD-u neprestano raste. Mike Jones smatra da je upravo to razlog zbog kojeg toliko voli raditi za Netflix, iako ne koristi godišnjeg koliko bi trebao.
Ovakav stav u hrvatskim kompanijama je potpuna nepoznanica, a nije ni u tolikoj mjeri zaživio u SAD-u. Web stranica za karijerne savjete Glassdor provela je istraživanje i otkrila da prosječan američki radnik od plaćenog godišnjeg odmora iskoristi tek 54% dana, a kao glavni razlog navode činjenicu kako se boje da će previše zaostati na poslu ako toliko dugo izbivaju van ureda.
“Svi poznajemo one ljude kojima odmor navodno nikad nije potreban. Najveći je problem ako to rade šefovi, jer onda svi ispod njih smatraju da ni oni ne smiju koristiti godišnji”, rekla je specijalistica za zapošljavanje Netflixa Chrissy Running.
Netflix ima politiku nelimitiranih godišnjih odmora od 2004. godine, a nitko ne prati ni kada dolaze i odlaze na posao. No, to ne znači da ne rade, neprestano moraju obavještavaju svoje nadređene o rezultatima poslova na kojima rade. Na web stranici kompanije stoji da “ne kroje svojim zaposlenicima raspored rada i godišnjih odmora, kako bi oni sami mogli odlučiti što je bitno za njih i prepoznati kada trebaju odmor”.
“Vjerujemo u pametniji rad, a ne duži”, smatraju u Netflixu.
A da im takav pristup itekako pali pokazuju zadnji poslovni rezultati: prihodi su im porasli za 34 posto, a broj pretplatnika za sedam milijuna.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.