Putnici sa Aerodroma Sarajevo mogu letjeti na tek nekoliko destinacija ka regiji, Evropi i Aziji. Najveći problem osim nepovezanosti destinacija jeste i presjedanje, prilikom čega putnici često kasne na druge letove.
Međunarodni aerodrom Sarajevo uvodi nove dvije linije, tako da će sada biti 12 linija ali će ka drugim svjetskim i evropskim destinacijama putnici i dalje putovati trideset ili četrdeset posto duže.
Avionska karta i kofer nisu dovoljni za let ka svjetskim i evropskim destinacijama, jer sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo putnik može sletjeti na tek nekoliko aerodroma. Većina tih letova nisu krajnje destinacije i uglavnom su tranzit ka nekim trećim destinacijama.
“Želim naglasiti da je Sarajevo bolje nego ikad povezano sa Evropom i svijetom u ovom trenutku. Vi ste sada u mogućnosti sa samo jednim presjedanjem doći do najudaljenijih destinacija”, ističe Belma Čureković iz Odnosa sa javnošću Aerodroma Sarajevo.
Uprkos tome, oni koji često putuju se neće s tim složiti, naročito ko leti sa jednog na drugi kontinent. Haris Dedović je mladi novinar i član Evropskog parlamenta mladih zbog čega mjesečno putuje dva do tri puta, često iz nama susjednih država ili čak susjednih država naših susjeda.
“U suštini je veliki problem presjedanje jer se vrlo lako može desiti da avion kasni deset-petnaest minuta i onda ne stignete na drugi avion i gubite cijelu liniju pa morate ponovo da dobijete drugi let. Onda je to masa još administrativnih komplikacija”, objašnjava Dedović.
Tuzla je riješila problem letova ponudivši niskobudžetnoj kompaniji Wiz Air letove, tako da za nekih 30-ak eura putnik za dva sata leta može biti u Njemačkoj, Švedskoj i Švicarskoj.
Mostarski Aerodrom ima u planu također uvesti Wiz Air letove, dok Sarajevo i Banja Luka nisu uspjeli dogovoriti saradnju.
Sa Sarajevskog aerodroma leti turski Pegasus, što je u jednu ruku olakšavajuća okolnost zbog jeftinih cijena karata, ne uzimajući u obzir samu ponudu tokom leta.
S druge strane Air Arabia iduće sedmice otvara novu liniju Sarajevo-Šaržah u UAE, a u toku su i pregovori za liniju Sarajevo-Katar (Doha). Pitanje je, zapravo, kome trebaju letovi za arapske zemlje, a ne države zapadne Evrope, gdje živi veliki broj građana BiH?
“Nijedna avio kompanija neće početi, niti uvesti avio liniju iz Sarajeva nakon što ne uradi detaljnu analizu tržišta. Dakle očigledno je da ima interesenata”, navodi Belma Čureković.
Na Aerodromu Sarajevu se plaća i dvostruka taksa, 18 eura, što je u skladu sa ostatkom regije ali i dodatna od 10 eura, takozvana federalna taksa, što je u biti i najveća prepreka za uspostavu odnosa sa niskobudžetnim avio kompanijama.
Putnici sa sarajevskog Aerodroma mogu poletjeti na desetak lokacija u Evropi i svijetu, a vrlo često moraju presjedati i do nekoliko puta. Isto to važi i za strane turiste koji žele posjetiti BiH, zbog čega često i odustanu od posjete našoj državi.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.