COVID call centar u Sarajevu počeo sa radom: N1 zvao, niko se nije javio

Vijesti 06. mar 202119:08 1 komentar

Novi alarmirajući podaci, kako za izmoreni zdravstveni sektor, tako i za građane. U Bosni i Hercegovini u posljednja 24 sata, nakon testiranja 3.398 uzoraka, zabilježeno je 985 novozaraženih. Preminulo 19 osoba kod kojih je ranije registrovana zaraza. Dok u entitetu Republika Srpska počinje masovnije vakcinisanje u drugom na kapaljku se broje nove doze vakcina.

200 hiljada doza AstraZenece nadaju se vlasti Kantona Sarajevo, koje bi nabavili na isti način kao i vlasti u RS-u. Kantonalni ministar zdravstva Haris Vranić tvrdi kako su proizvođači vrlo sumnjičavi prema pregovaračima iz BiH

“Moram vam reći jednu žalosnu istinu, kada smo vršili pregovore sa direktorima kompanije AstraZeneca. Oni nisu vjerovali nijednom našem papiru dok nismo im se uživo javili, dok nisu prečešljali biografije mene i premijera zbog toga što ne vjeruju nijednom našem političaru”, kaže Vranić.

“Prestali smo izvještavati o tome šta smo radili prema nabavci vakcina i čekamo rezultat naših napora, ako se desi nešto konkretno, ako uspijemo dogovoriti neke nabavke, mi ćemo naravno odmah izvijesti javnost”, dodaje Edin Forto, premijer KS.

Je li onda nepovjerenje građana za čuđenje koji već godinu dana pandemije vape za kvalitetnijom i blagovremenom uslugom. Kao dio mogućeg rješenja nadležni pooštravaju konotrole, povećavaju ovlasti komunalnim redarima ,najavljuju i prisustvo specijalnih policijskih jedinica, osposobljavaju nova mjesta za drive-in testiranja, vrše preraspodjelu kadrova, otvaraju call centre.

Od 7:30 ujutro do 12 doktorica Azra Gegić Gazija u call centru primila je 94 poziva.

“Javljaju se pacijenti svih starosnih dobi. Sa simptomatologijiom karakterističnom za COVID, povišena temperatura, malaksalost, slabost. Neko traži samo savjet, neko traži uputnicu, neko traži očitanje snimka pluća ili laboratorijskih pretraga, tako da je vrlo raznolik spektar poziva”, priča ova specijalistkinja porodične medicine.

Za sve usluge, pa i puštanje terapije tu su ljekari operateri u call centru, naglašava doktorica Gegić Gazija…

“Ja mogu uraditi sve osim uvesti pacijenta u samoizolaciju i uvesti su bolovanje. Na kraju radnog vremena ću poslati mailove svim abulantama porodične medicine za čije pacijente je potrebno bolovanje ili samoizolacija, a oni u ponedjeljak ujutro pozivaju te pacijente”.

S obzirom da je sistem tek počeo sa radom, preuranjeno je bilo pitati građane o iskustvu, pa smo se željeli sami uvjeriti kako funkcioniše. Nakon poziva na broj 081 920 333 javlja se glasovna sekretarica i nudi opcije za proslijeđivanje poziva prema domu zdravlja kojem pripadate. Pokušavamo dobiti Dom zdravlja Centar.

“Svi operatori su zauzeti, prvi slobodan operater će preuzeti poziv, molimo sačekajte
Svi operatori su zauzeti prvi slobodan operater će preuzeti poziv, molimo sačekajte
Svi operatori su zauzeti prvi slobodan operater će preuzeti poziv. Molimo pozovite kasnije”…

Upravo tu je problem, tvrde nadležni jer je osigurana tehnička podrška, ali ljudstva nedostaje. Tehnički problemi postoje u priključivanju općina Ilijaš, Hadžići i Vogošća, a nadaju se da će biti riješeni tokom vikenda.

“Molim svakako i za strpljenje. Pokušavamo da ovaj do sada nefunkcionalan sistem uspostavimo. Da budemo na usluzi građana, a ujedno i da na neki način zaštitimo naš zdravstveni kadar”, kaže Amela Kečo v.d. direktorica JU Dom zdravlja KS.

“Trenutno u JU Dom zdravlja KS ima pet COVID ambulanti gdje je raspoređeno 23 ljekara, 37 medicinskih tehničara, 12 laboranata, 10 rtg inženjera, 7 spremačica i 7 vozača. Ovo kad vidite ovako ovo nije dovoljno da se naprave dva tima”, smatra Ademir Spahić, koordinator

Dok se čeka odgovor AstraZenece na eventualno potpisivanje ugovora, u Kantonu Sarajevo pitanje je održivosti sistema. Izdržat će, tvrdi resorni ministar. Hoće li i do kada izdržati i građani ovog Kantona?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare