Kamerni teatar 55 iz Sarajeva počeo je sa radom na današnji dan 7. marta 1955. godine.
Kamerni teatar 55 je imao presudan uticaj na čitave generacije dramskih umjetnika koji su “pozornicu ring”, okruženu gledalištem, umjesto frontalnog tipa scene, sa nepremostivom “rampom”, prepoznali kao priliku za intimniju, prirodniju i iskreniju glumačku igru, i etabliranje “njegovog veličanstva glumca” kao presudnog činioca u pozorištu, budući da je na maloj sceni mogao neposrednije i prirodnije djelovati na publiku i odupirati se patetici, klišeima i hrđavim intonacijama.
Povodom godišnjice Kamernog teatra gosti Novog dana bili su glumice Jasna Ornela Bery, Maja Izetbegović i dramaturg Vedran Fajković.
“Imam sreću da sam odrastala na sceni Kamernog teatra. To nije specifično pozorište da ima rampu preko koje moraš prebaciti glumu, nema patetike, nema urlanja jer to ta scena ne trpi, tako da je zaista velika privilegija igrati i biti član Kamernog tetara“, istakla je Bery.
“Publika je odmah pored tebe i nema laži i morate biti potpuno iskreni. To je nešto čemu težite tako da ne mogu to shvatiti kao breme već kao izazov koji treba sama sebi da postavim“, kazala je Izetbegović u Novom danu.
Bery je dodala kako je to avangardni teatar i prvi u bivšoj Jugoslaviji, no da je njegova suština iskrenost i uvjerljivost.
“Velika je privilegija biti dio Kamernog i uvijek se trudio da ide korak naprijed i da bude teatar savremenog teksta. Sve što je novo u svijetu dolazilo, bilo je i u Kamernom, a i danas je tako. U zadnje vrijeme su dvije predstave dva mlada bh. pisca rađena, što je i velika privilegija da u godinu izađu tako dva velika teksta iz BiH“, navela je Izetbegović.
Fajković je naglasio kako Kamerni teatar zbog specifičnosti prostora u kojem se igra mora na drugačiji način pristupiti odabiru tekstova.
“Teško je uprizoriti predstavu koja ugosti mnogo glumaca, ali i to je rađeno. Publika i reditelje i glumce kada rade na velikim scenama ima priliku gledati samo frontalno, no u Kamernom moraju i leđima i potiljkom da glume, tako i režiseri moraju da razmišljaju 360 stepeni“, komentarisao je Fajković za N1.
Bery se prisjetila kako je kao 17-godišnjakinja prvi put ušla Kamerni teatar, te je spomenula osnivača i inicijatora, ne samo Kamernog kako je navela, već i osnivača malih i eksperimentalnih scena Jugoslavije, Jurislava Korenića.
“Korenić je bio veliki intelektualac i mene naš sadašnji direktor Emir Hadžihafizbegović podsjeća na njega sa svojom energijom, posvećenošću i duhovitošću“, kazala je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.