U sarajevskom Kamernom teatru 55 počeli je drugi festival Dani Jurislava Korenića, a teatarski festival je otvoren predstavom Kralj Lir Narodnog pozorišta u Sarajevu.
Emir Hadžihafizbegović, direktor Kamernog teatra gostovao je na N1, gdje je u uvodu predstavio “zaboravljenog” Korenića, koji je osnivač Kamernog teatra, osnivač Messa, osnivač prve Profesionalne zajednice bh. pozorišta, osnivač Pozorišta mladih, reditelj 16 predstava, imao je i jazz orkestar.
Korenić je, po riječima Hadžihafizbegovića – jako značajan za opće mjesto kulture Sarajeva.
“Mogli bismo nabrajati ljude koji su tisnuti na marginu. Bela Šubić se ne spominje, veliki Šekpirolog, zaboravili smo malo i Darija Džamonju, nobelovac Prelog, Ivo Andrić…cijela ta priča o jednoj generaciji s kraja 19. i s početka 20. stoljeća”, naveo je Hadžihafizbegović.
On je kazao kako će Korenić biti spominjan ne samo na festivalu, nego i tokom cijele godine u kontinuitetu.
“Nesvakidašnja je to pojava, vratili smo ga na mjesto koje mu pripada”, naveo je.
Festival će imati ukupno devet predstava, a večeras, 19. decembra igra “Savršeni kroj”, SARTR-ova predstava, a bh. glumac je istakao i saradnju sa banjalučkim teatrom, koji ima svoju predstavu – a istakao je mogućnost i koprodukcije početkom naredne godine.
“Mi oko toga kemijamo, puno je obaveza, a realizacija ide na proljeće”.
Govorio je Hadžihafizbegović o školi glume u Srebrenici, za koji je kazao da je želio da u startu on bude u medijskoj ilegali – a da ga ozvaniči tek kada dođe do epiloga.
“Međutim, prvi odlazak u Srebrenicu i prijem Mladena Grujičića bio je medijski eksploatisan. Razgovori su obavljeni, trebam da se iza Nove godine nađem sa Grujičićem, škola glume će zaživjeti krajem feburara. Svi glumci Kamernog teatra 55 će biti u tome, i mnoga druga zvučna imena iz regiona”, naveo je.
Sve će se dešavati u srebreničkom Domu kulture – a epilog će biti tinejdžerska predstava, prilagođena toj generaciji.
Hadžihafizbegović radi i na novoj TV seriji, “Hilmijin konak”, gdje je ponovo udružio snage sa scenaristom Feđom Isovićem i režiserom Elmirom Jukićem.
“24 epizode prva sezone, to je alegorija na čuvenu Alo Alo. To je Sarajevo, ratna 1942. godina. Konak je mjesto susreta raznih ljudi, prolaze razni likovi, špijuni, Valter, partizani, mrski neprijatelji. Iščitao sam prvih pet epizoda, FIST je producent. Mi na setu pravimo porodičnu atmosferu, onda se to vidi na malim ekranima. Snimanje počinje krajem februara – početkom marta. Set se priprema, a treba skočiti pa reći hop. Sve je složeno, imamo dobar posao – samo da budemo zdravi”, naveo je.
Hadžihafizbegović režira i dokumentarni film o Emiru Salahareviću, talentovanom bh. košarkašu, juniorskom prvaku Jugoslavije koji je poginuo u logoru Sušica.
“Potresna je to priča o vremenu kada je ljudska pamet bila izmještena na neka druga mjesta”, naveo je, uz konstataciju da film ima 18 sati snimljenog materijala, mnogo grotesknih momenata.
Najavio je i novu predstavu “Tri sestre”, po komadu Čehova – koju će za scenu Kamernog teatra 55 režirati Pjer Žalica – odmah iza Nove godine.