Na sceni Pozorišta mladih Sarajevo u okviru 58. internacionalnog teatarskog festivala MESS odigrana je predstava "Besmrtnost" čiji je autor Nima Dehgan, a rađena je u produkciji Experiment Theater Group iz Irana.
Govoreći na redovnom MESSpressu o tome kako nastaju njegove predstave, Dehgan je istaknuo da on posmatra šta se dešava oko njega, nakon čega mu sinu ideje kao novi prozori koji se otvaraju. A kad mu se neka ideja, tema učini snažnom, kao što je su teme o ratu, emigraciji, Siriji ili bombaškim napadima onda nastane predstava.
On smatra da je njegova predstava dijelom priča o svakodnevnom životu, a dijelom o snovima.
“Ovo je i predstava o tome šta smo sve spremni uraditi za bolji život”, izgubiti život – naglasio je Dehgan.
Predstava “Bordel Ballkan” u režiji Andraša Urbana i izvedbi ansambla Narodnog pozorišta iz Prištine na programu je večeras u Narodnom pozorištu Sarajevo.
O toj su predstavi govorili umjetnički direktor Narodnog pozorišta iz Prištine Agon Tari i glumac Armend Baloku.
Tari je istakao da mu je drago što su prisutni na teatarskom festivalu MESS te naveo kako je bilo teško doći do Sarajeva. On je također naveo da ova predstava koja je bazirana na Eshilovom djelu “Orestija” i koja se suočava sa moralnim transgresijama i lažnim uvjerenjima te govori o postratnim periodima na Balkanu, naišla na otpor u matičnoj sredini.
Armend Baloku je istakao da je ovo bila prva saradnja prištinskog teatra sa Andrašom Urbanom. Naglasio je da je proces rada bio zanimljiv – prvo su mjesec dana samo razgovarali o svemu, o tome npr. kako bi bilo piti kafu ispred pozorišta u Sarajevu. Nisu, kaže, razgovarali o predstavi. Onda su deset dana čitali tekst te nakon toga dvije sedmice radili na predstavi.
Baloku je mišljenja da je na kraju napravljena jaka predstava koja nosi stopostotnu energiju.
Na zatvaranju Internacionalnog teatarskog festivala MESS publika će moći da pogleda i predstavu koja je nastala u koprodukciji Njemačke i Kameruna.
Trupe Kainkollektiv i OTHNI predstavu su zasnovali na temi koja je jedan od najvećih tabua germansko-kamerunske historije: ropstvo. Trgovina “ljudskom robom” počinje istovremeno s otkrivanjem globusa i prvim ekspedicijama iz 15. stoljeća.
Koncept i režija predstave su djelo Fabiana Lettowa i Mirjam Schumk (Kainkollektiv) te Martina Ambara (OTHNI).
Fabian Lettow je rekao da je glavna tema predstave globalizacija. Globalizacija koja je počela u trenucima daleke prošlosti kada je Evropa počela da dolazi u druge zemlje svijeta, da ih osvaja i jednostavno se širi na ostatak svijeta. On je podsjetio da je 1885. u Njemačkoj održana konferencija na kojoj su određene granice Afrike, a predstavom su htjeli da se osvrnu kako je došlo do toga i koliko daleko ide historija.
Kolonijalna prošlost Evrope i Njemačke direktno je, smatra on, takvih razmjera da ih nismo ni svjesni.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter| Facebook i UŽIVO na ovom linku.