Kratka, komična i razigrana opera "Telefon" u režiji Aleksandra Nikolića iz Beograda, biće premijerno izvedena na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo u petak 29. aprila. Prva repriza je dan kasnije.
Iako traje nešto manje od pola sata, Menottijev “Telefon” je vrlo kompleksna i dinaminčna opera. Menotti je pisao mnogo jednočinki, no, “Telefon” je njegova najizvođenija opera.
“Emotivne promjene čak i fizički strašno iscrpljujuće, imate veliku koloraturu ariju za soprano, imate baritonsku ariju, dva ljubavna dueta, imate komični duet… Ono što je u ostalim operama razvučeno na dva ipo sata, u ovoj operi je sve komprinovano u pola sata.”, rekao je reditelj Aleksandar Nikolić.
Bariton Marko Kalajanović kazao je kako su “u ovih 25 minuta muzike uspjeli da spakuju prilično komplikovanu priču i dramsku glumu iako je upitanju opera, kako bi bila što zanimljivija”.
“Muzički je već interesantna i jako pitka, mogu je slušati i uživati i poznavaoci i opere ali i oni koji to nisu.”, dodao je.
Menoti je bio fasciniran automatima poput telefona, radio-aparata, televizije, i prvi ih uvodi u svoje opere. Tako se opera “Telefon”, pisana još 1947.godine, itekako može staviti u današnje vrijeme.
“Uprkos tome što je svakodnevno, nije plitko i banalno, to su problemi sa kojima se svi srećemo. Gian Carlo Menotti koji je pisao i libreto, sjajno, kao hirurg je pogodio u srž problema savremenog para. Bez obzira što je opera napisana 1947., da li možete da vjerujete da je danas posle 70 godina, replike koje ti ljudi izgovaraju jedno drugom, zbog čega ostavljaju i vraćaju se jednom drugom, je nešto što i danas čujemo u našoj dnevnoj sobi, spavaćoj, kuhinji…”, rekao je reditelj.
Sopranistica Melisa Hajrulahović-Tomić kazala je kako je tema vrlo aktuelna, “pogotovo danas kada imamo vrijeme interneta, kada sve više mladih ljudi provodi vrijeme na internetu, gubi se taj socijalni momenat.”
“Telefon ili ljubav u troje” je treća saradnja koreografa Aleksandra Ilića i reditelja Aleksandra Nikolića sa Narodnim pozorištem Sarajevo, koja nam donosi kratak kamerni oblik. Ovoj operi ništa ne nedostaje, posebno ne sukob dva uzbudljiva lika – sobom opsednute Lucy i zaljubljenog, šarmantnog Bena.
“Lucy voli da pjeva i da pleše, pored svog telefona voli i Bena. Jer na kraju, kada je Ben otišao, u jednom trenutku, kao i svi na kraju ugasimo taj telefon, opet nam fali taj ljudski dodir i faktor, te oči i ta komunikacija.”, rekla je Aida Čorbadžić, sopranistica
Lucy u 23 minute trajanja opere komunicira sa 28 likova preko telefona. Negdje u pauzama između „svih ostalih“ je i malo mjesto za Bena, par sekundi za onog kojeg Lucy zaista voli. No, da li će pobjediti telefon ili čovjek, Ben, ljubav?
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!