Svake godine na neobilježenim pružnim prelazima život izgubi više građana Srbije, a poslije svake nesreće čuje se apel javnosti i lokalnog stanovništva da se na prelazima postave rampe. Međutim, sigurnosna kamera je na putu Šabac-Majur zabilježila nevjerovatan prizor – vozača koji izlazi iz kola i rukama lomi rampu.
Šabac-Majur pre neki dan. Vozač je malo nervozan. Najpre prolazi kroz spuštene polubranike a zatim ih lomi. Ako uvesmo doživotnu robiju mogli bi i doživotnu zabranu za vožnju. Ovo je vrhunac ludosti. @DamirOkanovic @SaobrKamera @N1infoBG @OnlineDanas @Blic_online pic.twitter.com/Nt4YLuXwn3
— Šizofrenije (@sizofrenije) June 21, 2019
Na Twitteru se pojavio video sa sigurnosne kamere, za koji se tvrdi da je nastao na pružnom prelazu na putu Šabac-Majur.
Kako se vidi na snimku, rampa je spuštena na prelazu u naseljenom mjestu i dok s jedne strane vozači čekaju da prođe voz, iz suprotnog smjera nailazi vozač koji prolazi kroz spuštene bolubranike, prelazi prugu, a zatim zaustavlja automobil i rukama lomi rampe.
Pošto je pruga bila “oslobođena” branika nju su krenula da prelaze i druga vozila.
Na Twitteru su se mogli pročitati komentari da je voz već bio prošao, ali da se rampa nije podigla, a da je muškarcu sa snimka dosadilo čekanje. Neki Tviteraši pisali su da je u njihovim mjestima uobičajeno da se poslije prolaska voza rampa ne podigne i da podržavaju ovakav potez.
Selo Majur u kojem se incident desio obišla je ekipa Blica, a mještani tvrde da se svakodnevno suočavaju sa bahatim vozačima na pružnom prelazu. Umjesto polomljenih, postavljeni su novi branici na pružnom prelazu.
“Ja sam vidio obje polomljene. Jedna stoji tamo bačena, druga ovamo. Ja ne znam ko je to bacio. Voz prolazi i svira, a vozači gledaju i nemaju pojma šta se događa jer rampe nigdje nema”, ispričao je za Blic mještanin Majura.
U Željeznicama Srbije napominju da je lomljenje rampi veoma čest slučaj i da svakodnevno mijenjaju dijelove koje su polomili vozači nasilno pokušavajuću da prođu između dok su branici spušteni.
“Mi godišnje imamo 4.000 polomljenih branika. Dakle, to je deset dnevno. Tako da možete da zamislite koliko je to česta pojava”, rekao je za Blic Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture željeznice Srbije.
Prema Zakonu o bezbjednosti saobraćaja u Srbiji kaznom zatvora od najmanje 15 dana ili novčanom kaznom od 100.000 dinara do 120.000 dinara kaznit će se za prekršaj vozač ili osoba koja se ne zaustavi pred prelazom puta preko željezničke pruge ukoliko je uređaj za zatvaranje saobraćaja spušten ili je počeo da se spušta, ili ako se daju svjetlosni ili zvučni znaci koji upozoravaju da će taj uređaj početi da se spušta, odnosno da se prelazu puta preko željezničke pruge približava voz, u slučajevima kada se u vozilu prevozi dijete mlađe od 12 godina, ili upravlja autobusom kojim se prevoze putnici, odnosno drugim vozilom kojim se vrši javni prevoz putnika.
Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez dozvole. Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad