Oni što prave buku, divljaju po cestama, turiraju. Ne, kažu, nisu to oni.
Tjuneri, ljubitelji modifikovanih automobila, većinom mladi ljudi, o svojoj ljubavi ovako pričaju:
“Tjuning automobili su mahom modifikovani automobili. Služe za hobi, ljubav, druženje. Hobi mnogo košta, pa kada uzmete u obzir današnje cijene goriva, da dođe neko iz Hercegovine treba mu 400-500 KM. Mi smo puka suprotnost. Ti koji turiraju, ima i toga, ali različiti su to pojmovi, mi to volimo na neki specifičan način.
Iz Hrvatske nam dolaze, Slovenije, Austrije, par automobila za američko tržište”. kazao je Nikola Grubor, organizator skupa Banjaluka Stance 2022.
“Sa velikim brojem kolega sam došao ovdje. Zašo da ne podržimo i nekoga drugoga. Nisam u kućanstvu uredan, ali po pitanju auta sve mora biti pedantno i kako spada. Skup je hobi, zahtijeva skupe dijelove, putovanja su skupa…uspijevamo, radi se, zarađuje se, ulaže se u to, sve drugo ne mora. To je ljubav. U BIH je nešto lakše, ali u Hrvatskoj je svaka prepravka propraćena papirima, mora biti atestirana, plaća se sve”, kazao je Josip Blažević, Našice, Hrvatska.
Mjeseci rada, hiljade eura…
“Njega sam počeo prije 6-7 mjeseci. Motor, generalna, tapacirunzi, ozvučenje, itd… Nije za prodaju. Prije svega, cijena u solidnom stanju bude oko 6-7 000 KM, a kada se sve to uradi, ima… Kada bi se samo rad računao ima 7-8000 eura. (N1: Znači ovaj autić je otprilike sada oko 30.000 KM?) Tu je negdje”, priča o svom automobilu Bojan iz Banjaluke.
Laura iz Busovače ima tek 20 godina, studira u Milanu, a njen prvi auto je Nissan 350 Z.
“Žene voze sigurnije, bolje od muških. Ja se tek sada uvodim u priču, uzela sam ovo auto da mi bude project car, u BiH nema toliko izbora, polako se učim sama, sa prijateljima. Ovo je Nissan 350 Z”, kaže.
Pojasnila je otkud ljubav djevojaka prema brzim autima.
“Znate onaj film Fast and furious, e ja sam gledala treći dio i od tada, ludim za ovim autom… Tata mrzi brzu vožnju, motore, aute, sve to mrzi, bilo je milion godina nagovaranja, uspjela sam nekako”, kazala je.
Neobične su i takmičarske discipline, a favoriti su svi.
“Takmičenje je podijeljeno u 5 klasa, stream, street style, german style i upstyle, to su stilovi tune-iranja. Imamo 10, 11, zasebnih pehara, za najbolju foliju, enterijer, motorni prostor, najbolje točkove najbolje ofarban auto. Best of show je najveći pehar”, kazao je Grubor.
“Najveći favoriti su oldtimeri jer se ljudi kroz njih vežu za neka nova vremena. Fići su ljudi svašta radili. Bilo ih je čak po BIH da imaju po 300 konja”, kazao je Manojlović.
Svojim radom uduplaju cijenu automobila, a snagu mu povećaju i desetine konja više.
Ni 400, ni 500 konja mnogima ne može da zamijeni emociju koju dan-danas izazivaju old timeri. Upravo stojadin bio je često porodično auto u bivšoj Jugoslaviji. Imao ga je i moj otac, baš ovakog, plavog, a kupovali su se novi iz kragujevačke Zastave.
Ne privlače pažnju samo bijesne, nove mašine. Buba, fića, stojadin, ili ovaj opel kadet ostavljaju bez daha.
Ne, nisu na prodaju, gotovo jednoglavno odgovaraju tjuneri. Ljubav prema četverotočkašima ujedinila ih je u cijelom regionu, a vođeni hobijem, stvorili su mnoga prijateljstva.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad