Udio električnih vozila prodatih u EU više se nego utrostručio 2020. godine, prvi put dostigavši 10,5 odsto, najnoviji su podaci koji pokazuju da su inicijative EU i zemalja članica da se stimuliše potražnja za tim automobilima urodile plodom.
Skok prodaje električnih vozila, koja su 2019. činila tri odsto prodatih automobila, ukazuju da slabi dominacija vozila na fosilna goriva i da će biti postignut cilj EU da do 2030. udio električnih vozila na tržištu bude 35-40 odsto, prenosi briselski portal EURACTIV.
Plag-in hibridna vozila su 2020. činila 11,9 odsto, a udio vozila na benzin opao je na ispod 50 odsto.
„S pravom podrškom, uključujući masovno povećanje infrastrukture za punjenje baterija i pumpi za alternativna goriva u svim zemljama EU, ovaj pozitivan trend se može nastaviti“, izjavio je predsjednik Asocijacije evropskih proizvođača automobila i izvršni direktor BMW Oliver Zipse.
EU je postavila veoma stroge standarde za emisiju štetnih gasova kako bi podstakla proizvođače automobila da pređu na „čista“ vozila. Prema tim propisima, automobili moraju da do 2030. emituju 37,5 odsto manje ugljen-dioksida u odnosu na 2021, a kombiji 31 odsto manje.
Evropska komisija se nada da će uz te mjere uspjeti da na putevima u EU ima 30 miliona vozila sa nultom emisijom do 2030. godine. U tom cilju EK planira da doda najmanje 2,75 miliona stanica za punjenje širom Evrope.
Direktorka u nevladinoj organizaciji Transport i okolina Julija Poliskanova smatra da su strogi ciljevi EU u vezi sa emisijama ugljen-dioksida glavni pokretač povećanja broja električnih vozila.
„Nacionalne inicijative su pomogle da se poveća prodaja uprkos pandemiji, ali uopšte ne bismo imali toliko električnih vozila da kupimo da proizvođači nisu požurili da izbegnu velike kazne“, rekla je ona.
Mjere uvedene u borbi protiv pandemije tokom 2020. nanijele su velike gubitke maloprodaji, a automobilska industrija je bila još teže pogođena. Prodaja putničkih automobila opala je za gotovo 25 odsto.
Zipse je rekao da uprkos ekonomskoj krizi evropska automobilska industrija ostaje posvećena dostizanju ugljenične neutralnosti.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!